Sökning: "varumärkesbyggande"
Visar resultat 21 - 25 av 347 uppsatser innehållade ordet varumärkesbyggande.
21. Från linjär till cirkulär : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kan stärka sitt varumärke med hjälp av second hand-försäljning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modeindustrin har historiskt sett låtit människor uttrycka sin kreativitet och personlighet genom kläder, men den har också bidragit till överkonsumtion och negativa miljö- och sociala konsekvenser. För att skapa en mer hållbar modeindustri har cirkulära affärsmodeller utvecklats, där återanvändning och återvinning av kläder spelar en viktig roll. LÄS MER
22. Internt varumärkesbyggande i ideella idrottsföreningar : En kvalitativ studie om hur ideella idrottsföreningar influeras av strategier kring internt varumärkesbyggande
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Inledning - Idrottens ideella föreningar är en av de viktigaste samhällsnyttorna i Sverige. Dessa är beroende av ideell arbetskraft, kraft som har en nedåtgående trend. LÄS MER
23. Varumärkesbyggande online : En studie av svenska sportjournalister på Twitter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This thesis examines personal branding practices by Swedish sports journalists on the social media platform Twitter using Goffman’s theatre metaphor, Brems et al’s four dilemmas’ journalists face by branding the self and Mellado & Hermidas model for journalistic roles on social media. More closely, it examines how Swedish sports journalists build their personal brand on Twitter, and which of the modern journalistic roles is the most occurring among Swedish sports journalists on the same platform. LÄS MER
24. Communication Strategies for Branding of Circular & Sustainable Products in the Fashion Industry : A Case Study of H&M Group
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The fashion industry has a significant environmental impact due to its high rate of production and consumption. In order to become sustainable, fashion businesses are making fundamental changes in their business models. LÄS MER
25. Varumärkesbyggande arkitektur : Arkitekturens betydelse för uppfattningen av en nation
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Senaste hundra åren har design utgjort en betydande komponent för uppfattningen av en nation. Typiska faktorer som utgör identiteten av en nation är ekonomi, kultur och politik, där nationers urbana miljö och uttryck utgör en betydande del för att utmärka och identifiera nationen. LÄS MER