Sökning: "varumärkesexponering"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet varumärkesexponering.
1. Eye-tracking Technology for Interactive Experiences in Digital Signage within Retail from a Marketing Perspective
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Eye-tracking is a prominent subject with a diverse range of applications. Although the technology is primarily optimized for stationary environments, ongoing technological progress present additional market prospects. LÄS MER
2. David mot Goliat : En kvalitativ studie om sponsring av låg och hög mediebevakad elitidrott för SMEs
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Sponsring är en väsentlig del för företag och ett sätt för dem att nå ut till sina konsumenter genom varumärkesexponering. Genom idrottssponsring har företag därmed möjligheten att bemöta en större publik under en längre period. LÄS MER
3. Kommersialiseringens utveckling inom en sport- och medierelation : En kvalitativ studie av Svenska Skidförbundet, sponsorerna och Viaplay
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Bakgrund Den kommersiella utvecklingen inom idrott har de senaste decennierna lett till nya möjligheter inom en sport- och mediarelation. Denna kan delas upp mellan flera sammanhängande parter där en idrottsorganisation attraherar sponsorintäkter, sponsorer söker varumärkesexponering och broadcast bolag vill skapa intäkter via reklam och nya abonnenter. LÄS MER
4. Tillsammans för fler i rörelse : Hur projektet TFFIR påverkat folkhälsan under pandemiåret 2021
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)Sammanfattning : Författare: Celsing, Tom & Ekström, ZackariasHandledare: Backman, JyriNyckelord: Tillsammans för fler i rörelse, Svenska Spel, sponsorskap, folkhälsaSyfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur framgångsrikt projektet “Tillsammans förfler i rörelse” varit under pandemiåret 2021 för de Specialidrottsförbund anslutna tillprojektet. Metod: Vi har i uppsatsen utgått från en kvalitativ analysmetod där den empiriskainsamlingen är gjord utifrån en dokumentanalys samt en enkät som besvarats av 44 SFanslutna till projektet “Tillsammans för fler i rörelse”. LÄS MER
5. Påverkan av business intelligences på digital marknadsföring och affärsutveckling : En fallstudie om hur business intelligence kan användas för affärsutveckling i samband med digital marknadsföring för att öka konvertering.
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/InformatikSammanfattning : Digital marknadsföring genomsyrar dagens samhälle och är en viktig del i att företag förblir konkurrenskraftiga. I och med digitaliseringens ökning så ökar även informationsmängden som genereras. LÄS MER