Sökning: "varumärkesförlängning"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet varumärkesförlängning.
1. Från juice till halloumi : Vilka faktorer påverkar fristående varumärkesförlängningar?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra till en djupare förståelse för vilka faktorer som påverkar fristående varumärkesförlängningar bland företag inom dagligvaruhandeln. Studien tillämpar en kvalitativ metod där semistrukturerade intervjuer används för att samla in empiriska data. LÄS MER
2. Hur får man Östersundspulsen att slå? : Fallstudie: Östersund
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Destinationer attraherar konsumenter och besökare på olika sätt. En strategi för att skapa unicitet och stå ut i mängden av destinationer en resenär har att välja mellan är att skapa ett destinationsvarumärke. Detta varumärke hjälper destinationen i dess arbete att skapa en relation till tidigare och nya besökare. LÄS MER
3. Hälften mjölk, hälften fail? En fallstudie om Arlas produktlansering av en Laktosfri Mjölk- och Havredryck
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Hälften mjölk, hälften fail? Fallstudien syftar till att undersöka vilka attityder som går att urskilja gentemot Arlas varumärkesförlängning av sin Laktosfria Mjölk- och Havredryck samt vilka faktorer som påverkar formandet av dessa attityder. Detta för att få en förståelse för hur en varumärkesförlängning utifrån ett konsumentperspektiv kan påverka modervarumärkets varumärkesvärde. LÄS MER
4. Varumärkesbyggnad - Var ligger ansvaret?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Varumärket är en av bolagens mest värdefulla tillgång och varumärkesbyggnad anses således som en central process för att öka vinsten i bolaget. Numera har varumärkesbyggnad gått från att vara en angelägenhet för marknadsföringsavdelningen till att hanteras av bolagets ledning. LÄS MER
5. Idrottsförening som förlängt varumärke : - En kvantitativ studie i effekterna av sportsliga resultat, upplevd samhörighet och varumärkesuppfattning
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Eftersom sportklubbar i Sverige ägs av sina medlemmar kan inte privata aktörer komma in och köpa upp en klubb. Vad som händer i Sverige är istället att ideella idrottsföreningar och ideella föreningar sammanblandar sitt varumärke. På detta område finns ingen tidigare forskning. LÄS MER