Sökning: "varumärkesförmedling"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet varumärkesförmedling.

  1. 1. Från student till fastighetsmäklare : En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jonatan Hallqvist; Linus Ottosson Hahne; [2020]
    Nyckelord :Rekrytering; rekryteringsprocessen; varumärkesuppfattning; brand image; employer branding; kommunikationsstrategier; kommunikation.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Från student till fastighetsmäklare – En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen    Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Jonatan Hallqvist och Linus Ottosson Hahne    Handledare: Agneta Sundström och Benny Berggren   Datum: Maj 2020   Problematisering och Syfte: Forskningen idag verkar begränsad gällande strategier och kommunikation från fastighetsmäklarföretag mot blivande fastighetsmäklare med syfte att rekrytera. Syftet med studien är därmed att öka förståelsen för hur säljande organisationer använder olika marknadsföringsstrategier med mål att rekrytera studenter samt att förklara deras arbete med varumärkesförmedling. LÄS MER

  2. 2. Jakten på det stora fyndet - En studie om emotionell varumärkesförmedling genom yrkessåpor

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Lundgren; Elin Olsson; Elin Malveholm; [2010]
    Nyckelord :Emotionell marknadsföring; varumärkesförmedling; berättelser; storytelling; kommersiell yrkessåpa; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund: Forskare hävdar att framtidens konsumenter inte kommer att köpa produkter utan istället livsstilar, historier, upplevelser samt de känslor produkterna uttrycker. När relationen mellan konsumtion och identitet blir allt starkare och konsumenter i allt större utsträckning söker en mening genom sitt konsumerande, ställs således nya krav på företag och sättet de förmedlar sina varumärken. LÄS MER

  3. 3. Skapa glada minnen - En studie om varumärkesförmedling i upplevelseföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Marie Eliasson; Sara Alneberg; Johanna Andersson; [2009]
    Nyckelord :varumärkesförmedling; upplevelser; känslor; varumärkesambassadör; varumärkesvärderingar; servicemöten; liseberg; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Frontpersonalen i upplevelseföretag har en mycket viktig roll vid förmedling av företagets varumärke. På Liseberg har ledningen utarbetat så kallade ”honnörs- och budord” som ett sätt att förmedla varumärkets värderingar till personalen. LÄS MER