Sökning: "varumärkesförstärkning"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet varumärkesförstärkning.

  1. 1. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Said Can; Timmy Martinsson; Mohammed Ibrahim; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER

  2. 2. The Role of Social Media in the Activism Measures of Nonprofit Organizations : An Empirical Study of Nonprofit Organizations

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sara Ruzic; [2022]
    Nyckelord :Social Media; Twitter; Facebook; Instagram; LinkedIn; Digitalization; Digital Ecosystem; User Behavior; Digital Activism; Digital Marketing; NPO Nonprofit Organization ; BLM Black Lives Matter ; LISC Local Initiatives Support Corporation ; DDM Dolgin Digital Marketing ; IRC International Rescue Committee ;

    Sammanfattning : Social media and its underlying technologies have created an advanced and sophisticated platform for digital activism. As a result, companies and organizations are undergoing a pivotal transition in how they reach and engage with users in a fast and efficient manner. LÄS MER

  3. 3. Produktcertifiering, till vilken nytta? : En studie om konsumenters förhållningssätt till produktmärkningar på livsmedel

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :José Lagos; Samir El amine; [2009]
    Nyckelord :Produktmärkningar; certifieringsmärken; varumärken associationer; konsumentbeteende; attityder;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår studie är att undersöka konsumenters kännedom och uppfattning om olika produktmärkningar inom livsmedelsbranschen. Avsikten är att skaffa en tydligare bild av konsumenternas förhållningssätt till produktcertifiering. LÄS MER