Sökning: "varumärkesgemenskap"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet varumärkesgemenskap.

  1. 1. The Development of Brand Loyalty within Online Motorsport Brand Communities

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Alexander Hedlund; Simon Sundelius; [2023]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Online Brand Communities; Motorsport; Motorsport Brand Communities; Brand Community Engagement; Brand Identification; Brand Community Participation; Brand Community Identification; Brand Community Trust; Brand Community Commitment;

    Sammanfattning : The use of online brand communities and its effect on brand loyalty has been heavily researched in previous studies. However, online brand communities in the context of motorsport, which is inherently different from other sports, has not been thoroughly researched previously and currently remains unknown. LÄS MER

  2. 2. UEFAs stolpträff i varumärkeskommunikationen - En kvalitativ analys av könsinkluderande omprofilering i digital varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Björn Kristjansson; Oscar Mellbourn; [2021]
    Nyckelord :varumärkeskommunikation; varumärkesstrategi; genus; feministisk teori; idrott; ingroup; outgroup; socialsemiotik; UEFA; Social Sciences;

    Sammanfattning : A dynamic society with shifting ideals puts pressure on organisations to continuously change. Brands with strong associations of conservative values therefore find themselves in a paradoxical situation with public demand for a change in core values and organisational segments previously associated with success. LÄS MER

  3. 3. Samspelet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Viktor Kihlberg; Philip Carabi; [2019]
    Nyckelord :Samskapande av varumärkesmening; varumärkesgemenskap; varumärkesfans samskapande; Twitter; strategisk kommunikation; digitala medier; AS Roma; varumärkeskommunikation; Brand meaning co creation; brand community; brand fans; brand co-creation; strategic communication; digital media; brand management; brand communication.; Social Sciences;

    Sammanfattning : The rise of social media has enabled brands to communicate with their customers in new ways. A growing phenomenon within brand communication is the opportunity for consumers to co-create meaning for the brand. The basis for this study was the simplified view of co-creation in the field of research. LÄS MER

  4. 4. "Vad vore en podcast utan snacket efteråt?" - En studie om hur en intern kultur skapar tillhörighet i en varumärkesgemenskap

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Saga Östberg; Emelie Andersson; [2014]
    Nyckelord :Podcast; Medieekologi; Time Shift; Användargenererat innehåll; Samskapande Värde; Berättelser; Samproduktion; Virtuell Varumärkesgemenskap; Gemenskap; Kultur; Konsumtionskulturteori; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tillhörighet i en virtuell varumärkesgemenskap En ny medieekologi har växt fram med tekniska, kulturella och sociala förändringar som har skapat nya villkor, där konsumenternas deltagande har fått en central roll för företag och dess varumärkesbyggande. Syftet med vår studie är, att med Alex & Sigges podcasts varumärkesgemenskap som utgångspunkt, få en ökad förståelse för konsumentens nya aktiva roll i en social kontext. LÄS MER

  5. 5. Identitetskapande genom datorvarumärken - Kvalitativa djupintervjuer med ekonomi – och ingenjörsstudenter vid Lunds universitet

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Dan Ishaq; Jens Boström; [2012]
    Nyckelord :tredjepersonseffekten; identitetsskapande; identitet; varumärke; varumärkesgemenskap; jaget som symboliskt projekt; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen är utformad för att undersöka hur datorvarumärken fungerar som identitetsskapare hos studenter. Uppsatstiteln är: Identitetskapande genom datorvarumärken – kvalitativa djupintervjuer med ekonomi – och ingenjörsstudenter vid Lunds Universitet. LÄS MER