Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 135 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Is the office that important? : An investigation on how companies use their office to attract stakeholders

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Madeleine Bille; Niclas Pilwind; [2023]
    Nyckelord :Signaling theory; design; employer brand; brand credibility;

    Sammanfattning : Today, in a world after COVID-19 the office needs to have a different meaning for employees, the office has to compete with the comfort and flexibility of working from home. Therefore this thesis paper researched the topic of how the interior of an office can be used to signal different things to employees. LÄS MER

  2. 2. Bilden av ett startup : En studie om partnerskaps påverkan på startups varumärkesimage

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecca Forster; Moa Werderitsch; [2023]
    Nyckelord :Startup; partnerskap; varumärkesimage; varumärkesidentitet; varumärkeskapital;

    Sammanfattning : Antal startupföretag i Sverige ökar för varje år, vilket innebär att konkurrensen ökar. På grund av detta behöver företagen i högre grad differentiera sig på marknaden genom att ha ett starkt varumärke, vilket skapas av att ha en tydlig varumärkesidentitet och varumärkesimage. LÄS MER

  3. 3. Varumärkeslojalitet inom hotellbranschen : En kvalitativ studie på svenska fritidsresenärer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Bjälvestrand Ida; Saga Forsman; [2023]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Hotel Industry; Brand Trust; Brand Image; Consumer Satisfaction; Perceived Value; Varumärkeslojalitet; hotellindustrin; varumärkestillit; varumärkesimage; kundnöjdhet; upplevt värde;

    Sammanfattning : Aim: The aim of the study is to examine which factors affecting hotel brand loyalty among Swedish leisure- travelers are the most central. Previous studies regarding hotel brand loyalty are lacking on the Swedish market, and therefore a research gap has been identified. LÄS MER

  4. 4. Könsstereotyper och könsroller i marknadsföring inom sport- och hälsobranschen : En undersökning kring hur könsstereotypisk reklam inom sport- och hälsobranschen påverkar konsumenters syn på varumärket samt köpintentionen.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mehreen Islam; Kevine Ngao Loembe; Neha Kaur; [2023]
    Nyckelord :Gender stereotypes; Gender marketing; Brand image; Purchase intention; Attitude; Consumer behavior; Values; Norms.; Könsstereotyper; Varumärkesimage; Köpintention; Attityd; Konsumentbeteende; Värderingar; Normer;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker effekterna av könsstereotypisk marknadsföring inom sport- och hälsobranschen. Forskningsfrågorna tar upp effekterna av både könsstereotypisk och icke-könsstereotypisk marknadsföring på varumärkesimage samt hur det påverkar konsumenters köpintention. LÄS MER

  5. 5. #Varumärkesskandal #Trending : En kvalitativ textanalys om hur varumärkesskandaler inom modeindustrin uttrycks samt tas emot på sociala medier

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jonathan Belmonte Lobos; Amanda Issa; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; celebrity marketing; brands; brand image; brand scandal; fashion scandal; digital marketing; Influencer marknadsföring; kändis marknadsföring; varumärke; varumärkesimage; varumärkesskandal; modeskandal; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Influencer- och kändismarknadsföring är idag vanligt förekommande. Många företag använder sig av denna marknadsföringsstrategi för att skapa ett större förtroende för företaget och dess varumärken. En kändis eller en influencer kan såväl stärka en varumärkesimage som försämra det. LÄS MER