Sökning: "varumärkesintrång internet"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden varumärkesintrång internet.
1. Google AdWords, sökordsannonsering och varumärkesanvändning inom EU
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Det råder ingen tvekan om att internet idag uppfattas som en del av vår vardag och att det utgör ett nödvändigt verktyg för att få tillgång till information, såväl av kommersiell som privat natur. I takt med den tekniska utvecklingen och den ökade tillgängligheten som internet medför ökar även konkurrensen i informationsflödet, vilket marknaden har behövt anpassa sig till. LÄS MER
2. Varumärkesintrång och medhjälp vid annonsering på Internet : innehavarens möjligheter att stoppa intrång vid annonsering via sökord och elektroniska marknadsplatser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Gränsöverskridande varumärkesintrång på Internet – intrångsbedömningen enligt reglerna för jurisdiktion och varumärkesrätt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Trademark law has always been territorially limited by its nature which has lead to the situation where the protection, granted to the owner of the right to a specific mark, has been limited to that specific territory. This territorial aspect has proven to be hard to reconcile with the borderless and ubiquitous nature of the Internet. LÄS MER
4. När är det i marknadsföring lagligt att referera till tredje mans varumärke?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker när det i marknadsföring är lovligt att referera till tredje mans varumärke. Uppsatsen undersöker härmed när referering till tredje mans varumärke innebär ett varumärkesintrång och sambandet mellan Europaparlamentets och rådets direktiv 2008/95/EG av den 22 oktober 2008 om tillnärmningen av medlemsstaternas varumärkeslagar och Europaparlamentets och rådets direktiv 2006/114/EG av den 12 december 2006 om vilseledande och jämförande reklam. LÄS MER
5. Användningen av domännamn som varumärke
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Internet har under de sista 15 åren utvecklats från att ha varit ett ganska litet och okänt fenomen, som främst intresserade forskare och datatekniker, till att numera vara något som alltid är närvarande och en självklar del av våra liv, vare sig vi vill det eller inte. Detta har också lett till att domännamnet, som från början bara var tänkt som en elektronisk adress för att lättare hitta rätt information, har fått en allt större användning som kännetecken. LÄS MER