Sökning: "varumärkesintrång"
Visar resultat 16 - 20 av 44 uppsatser innehållade ordet varumärkesintrång.
16. Varumärkesintrång och medhjälp vid annonsering på Internet : innehavarens möjligheter att stoppa intrång vid annonsering via sökord och elektroniska marknadsplatser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
17. Förväxlingsrisk och anseendeskydd - Förhållandet mellan skyddsformerna
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Varumärkeskonflikter och varumärkesintrång avser främst situationer då en fysisk eller juridisk person försöker registrera eller använda ett märke på marknaden som anses likna ett sedan tidigare skyddat varumärke. Ett registrerat eller inarbetat varumärke innebär en ensamrätt till nyttjandet av varumärket ifråga. LÄS MER
18. Renommésnyltning och "smell-alikes" - det känneteckens- och marknadsrättsliga skyddet mot renommésnyltande parfymimitationer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka de för parfymtillverkare tillgängliga varumärkes- och marknadsrättsliga verktygen mot snålskjutsfenomenet ”smell-alikes”, dvs. efterbildningar av välkända märkesparfymer av lägre kvalitet som säljs för en bråkdel av originalpriset. LÄS MER
19. Google AdWords - ur ett marknadsrättsligt och varumärkesrättsligt perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Google AdWords är en tjänst som erbjuder företag möjligheten att registrera sökord i Google. Tjänsten innebär att vid sökning i Google visas företagets annons i träffarna, även om den inte har ett naturligt samband med sökordet. LÄS MER
20. Fastställande av skadestånd vid varumärkesintrång
Magister-uppsats, Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER