Sökning: "varumärkesintrång"

Visar resultat 16 - 20 av 44 uppsatser innehållade ordet varumärkesintrång.

  1. 16. Varumärkesintrång och medhjälp vid annonsering på Internet : innehavarens möjligheter att stoppa intrång vid annonsering via sökord och elektroniska marknadsplatser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Juridiska institutionen

    Författare :Lisa Feldthusen; [2014]
    Nyckelord :Immaterialrätt;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 17. Förväxlingsrisk och anseendeskydd - Förhållandet mellan skyddsformerna

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Niklas Lundberg; [2014]
    Nyckelord :Varumärke; Varumärkesrätt; Förväxlingsrisk; Anseendeskydd; EU; Skyddsformer; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Varumärkeskonflikter och varumärkesintrång avser främst situationer då en fysisk eller juridisk person försöker registrera eller använda ett märke på marknaden som anses likna ett sedan tidigare skyddat varumärke. Ett registrerat eller inarbetat varumärke innebär en ensamrätt till nyttjandet av varumärket ifråga. LÄS MER

  3. 18. Renommésnyltning och "smell-alikes" - det känneteckens- och marknadsrättsliga skyddet mot renommésnyltande parfymimitationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Linda Portas; [2013]
    Nyckelord :immaterialrätt; konkurrensrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka de för parfymtillverkare tillgängliga varumärkes- och marknadsrättsliga verktygen mot snålskjutsfenomenet ”smell-alikes”, dvs. efterbildningar av välkända märkesparfymer av lägre kvalitet som säljs för en bråkdel av originalpriset. LÄS MER

  4. 19. Google AdWords - ur ett marknadsrättsligt och varumärkesrättsligt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Karolina Jönsson; [2013]
    Nyckelord :EU-rätt; immaterialrätt; intellectual property; google adwords; varumärkesrätt; marknadsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Google AdWords är en tjänst som erbjuder företag möjligheten att registrera sökord i Google. Tjänsten innebär att vid sökning i Google visas företagets annons i träffarna, även om den inte har ett naturligt samband med sökordet. LÄS MER

  5. 20. Fastställande av skadestånd vid varumärkesintrång

    Magister-uppsats, Juridiska institutionen

    Författare :Sofie Stjernquist; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER