Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Vem bryr sig om elbolagens varumärken? En kvalitativ fallstudie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation under en energikris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Svensson; Amanda Sjövall; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; varumärkeskapital; varumärkeslojalitet; energimarknaden; energikris; strategisk kommunikation; varumärkesassociationer; informationsflöde; Social Sciences;

    Sammanfattning : Energikrisen har skapat osäkerhet för både energibolag och konsumenter. Kundnöjdhet och varumärkeslojalitet är avgörande för företags framgång. LÄS MER

  2. 2. Från linjär till cirkulär : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kan stärka sitt varumärke med hjälp av second hand-försäljning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Karlsson Rydermark; Jennifer Åmark; Zanna Haagen; Hilda Falk; [2023]
    Nyckelord :Brand identity; Brand knowledge; Brand associations; Brand image; Brand loyalty; Second Hand; Circular Business Models; Sustainability.; Varumärkesidentitet; Varumärkeskännedom; Varumärkesassociationer; Varumärkesimage; Varumärkeslojalitet; Second hand; Cirkulära affärsmodeller; Hållbarhet.;

    Sammanfattning : Modeindustrin har historiskt sett låtit människor uttrycka sin kreativitet och personlighet genom kläder, men den har också bidragit till överkonsumtion och negativa miljö- och sociala konsekvenser. För att skapa en mer hållbar modeindustri har cirkulära affärsmodeller utvecklats, där återanvändning och återvinning av kläder spelar en viktig roll. LÄS MER

  3. 3. “Det finns inte en silver bullet” : En kvalitativ fallstudie om ett statligt bolags deltagande i sociala medier när förtroendet har raserats

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Pettersson; Lisa Hansson; [2018]
    Nyckelord :Trust; brand loyalty; social media; strategy; trust crisis; communication; Förtroende; varumärkeslojalitet; sociala medier; strategi; förtroendekris; kommunikation;

    Sammanfattning : I det ständigt förändrade medielandskapet ökar möjligheterna för organisationer att hitta nya vägar att nå ut med sin marknadskommunikation. Detta ställer höga krav på att organisationer ska delta i medieplattformar och ha en fungerande strategi för hur plattformen ska användas. LÄS MER

  4. 4. Varför handlar vi (inte) ekologiskt? : En kvantitativ studie om svenska konsumenters konsumtionsbeteende vad gäller livsmedelsprodukter

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sandra Mansikka; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det har aldrig funnits så många konsumtionsalternativ som det finns idag, det existerar stora livsmedelskedjor med mängder av alternativ av samma typ av produkt. Enligt statistiska centralbyrån har försäljningen av ekologiska livsmedelsprodukter ökat stadigt i Sverige. LÄS MER

  5. 5. Premiumvarumärken och dess kraft : En kvantitativ studie om premiumvarumärkens påverkan på konsumenters köpbeslut

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Matilda Johnsson; Vidar Tirén; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Till följd av en ökad globalisering har konkurrensen i klädbranschen ökat. Kampen om konsumenterna har hårdnat och detta har ställt höga krav på företagens varumärken. En populär strategi för företag är att lansera premiumvarumärken som står för kläder med hög kvalitet, hög modegrad och medför prestige. LÄS MER