Sökning: "varumärkeslojalitet och gap"
Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden varumärkeslojalitet och gap.
6. Ett grönskande varumärke : Hur kan ett företag stärka sitt varumärkeskapital med hjälp av miljömässigt ansvarstagande?
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Företag idag investerar allt mer i vad som benämns som varumärkeskapital. Varumärkeskapital är de dimensioner som är direkt kopplade till varumärkets namn och symbol, så som varumärkeskännedom, upplevd kvalité, varumärkeslojalitet och varumärkesassociationer. LÄS MER
7. Ett varumärks väg - En fallstudie av Gina Tricot från avsändare till mottagare
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka den komplexitet som finns när ett företag ska förmedla sitt varumärke till kund. Studien kommer belysa svårigheter med att få kundernas uppfattning att stämma överrens med företagets intention. LÄS MER
8. Varumärket IKEA : en studie om identitet och image vid företagets etablering i Karlstad
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : IKEA är i nuläget ett av Sveriges och världens starkaste varumärken och under sommaren 2007 kommer IKEA att etablera sig i Karlstad. För att ett varumärke ska kunna anses vara starkt krävs det att företagets identitet och image stämmer överens. LÄS MER