Sökning: "varumärkeslojalitet"
Visar resultat 1 - 5 av 117 uppsatser innehållade ordet varumärkeslojalitet.
1. Generation Z - Lojalitetens fiende?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER
2. Vem bryr sig om elbolagens varumärken? En kvalitativ fallstudie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation under en energikris
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Energikrisen har skapat osäkerhet för både energibolag och konsumenter. Kundnöjdhet och varumärkeslojalitet är avgörande för företags framgång. LÄS MER
3. Sociala mediers påverkan på Generation Z : En kvantitativ studie om vad som primärt påverkar Generation Z konsumenter på sociala medier vid val av varumärke
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how Generation Z consumers are influenced by social media when choosing a brand, as they are the only generation that has grown up with the internet as a given. The study also aims to investigate the consumer behaviors that Generation Z have on social media. LÄS MER
4. Varumärkesbyggande inom professionell fotboll: Sociala mediers påverkan : En kvalitativ studie på fyra allsvenska fotbollsklubbar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra till forskningen kring hur SMMS kan gynna professionella fotbollsklubbar i deras varumärkesarbete. Studien ämnar specifikt att fylla luckan i forskningen kring de senaste trenderna på sociala medier. LÄS MER
5. Är uppmärksamhet verkligen allt? : En kvalitativ/kvantitativ studie om hur social marknadsföring påverkar attitydlojaliteten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : The purpose of the study was to investigate consumer attitudes towards a brand that in itscampaigns presents a social problem for attention. The study is based on theories in threemain areas, controversial marketing, brand loyalty and purchase behavior. LÄS MER