Sökning: "varumärkesmarknadsföring"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet varumärkesmarknadsföring.

  1. 1. Varumärkesstrategi på sociala medier : En kvalitativ fallstudie om B2B-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Isabell Persson; Ida Martinsson; [2023]
    Nyckelord :Varumärkesstrategi; Sociala medier-varumärkesmarknadsföring; B2B-varumärkesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med fallstudien är att undersöka och jämföra B2B-företags strategi för att marknadsföra varumärken på sociala medier. Tidigare forskning inom området har visat att det finns en brist på kunskap om hur B2B-företag kan bygga starka varumärken på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Personlig varumärkesuppbyggnad och sociala medier : Ur den individuella idrottarens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Casper Wolter; Anton Bergström; [2020]
    Nyckelord :Brand management strategy; Brand Marketing; Personal Branding; Athlete Branding; Social Media; Brand Development; Sponsorship; Strategier för varumärkeshantering; Varumärkesmarknadsföring; Personlig marknadsföring; Idrottsmarknadsföring; Sociala Medier; Varumärkesutveckling; Sponsorskap;

    Sammanfattning : Idrottssektorn är inte vad den en gång i tiden varit, kommersialiseringen och professionaliseringen har medfört ett ökat resurskrav på idrottssektorn. Idrottsföreningar och individuella idrottare måste idag arbeta för att bygga upp ett starkt varumärke för att införskaffa sig de resurser som krävs för att bedriva den önskade idrotten. LÄS MER

  3. 3. Inte mest, utan bäst! : hur revisorer resonerar kring relationen till klienter

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Tove Ceimertz; Maria Janford; [2014]
    Nyckelord :auditor; client relationship; auditing profession; marketing; independence; revisor; klientrelation; revisionsprofession; marknadsföring; oberoende;

    Sammanfattning : En revisor bidrar till att kvalitetssäkra den finansiella information företag lämnar ifrån sig och revision ses som en kvalitetsstämpel gentemot tredje part. När det inte längre är revisionsplikt för små bolag har konkurrensen hårdnat i revisionsbranschen. LÄS MER

  4. 4. Varumärket inom vinvärlden : Australiens och Frankrikes varumärkesstrategier

    M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Emma Berg; Elisabeth Blomberg; [2013]
    Nyckelord :Australien; Frankrike; Marknadsföring; Strategi; Vin;

    Sammanfattning : Varumärken används i vinbranschen och det finns mycket att hämta genom att göra varumärket tydligt. För att kunna nå ut till sina kunder är det viktigt att ha en varumärkesstrategi för att maximera sitt kundsegment. Australien är ett ungt vinland som klättrat sig upp och blivit ett stort land inom vinbranschen. LÄS MER