Sökning: "varumärkesorientering"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet varumärkesorientering.

  1. 1. Den solitära kommunikatören : En kvalitativ undersökning av hur organisationskultur och verksamhetslogik i den lilla kommunen påverkar förutsättningar till kommunikation och marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Markus Nilsson; [2022]
    Nyckelord :organizational communication; organizational culture; site marketing; business logic; communication; public administration; organisationskommunikation; organisationskultur; platsmarknadsföring; verksamhetslogik; kommunikation; offentlig förvaltning; kommunikatör;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med förståelse för vad som ger verksamheter inom offentlig förvaltning rätt förutsättningar för att lyckas med sin marknadsföring och kommunikation. Detta genom att studera verksamhetslogik, organisationskultur och varumärkesorientering genom en enkätundersökning och semistrukturerad intervju med den ende kommunikatören i Söderköpings kommun. LÄS MER

  2. 2. Goa patienter och kompetent personal? En innehålls- och textanalys av Sahlgrenska Universitetssjukhusets värdeord på Instagram

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Emelie Engström; [2018-10-29]
    Nyckelord :Sahlgrenska Universitetssjukhuset; SU; Instagram; värdeord; textanalys; kvalitativ innehållsanalys; personcentrerad vård; patientcentrerad vård;

    Sammanfattning : De senaste decennierna har sjukvården i Sverige genomgått en rad förändringar i organisation och kommunikation. Idéer om New Public Management och faktorer som privatisering och digitalisering öppnar för en varumärkesorientering även bland offentliga organisationer. LÄS MER

  3. 3. Internt varumärkesbyggande : Förmedling av ett varumärke i en serviceorganisation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simon Frisk; Laura Åberg; [2016]
    Nyckelord :varumärke; internt varumärkesbyggande; kommunikation; servicekultur; värderingar; intern varumärkesorientering;

    Sammanfattning : Serviceorganisationer med direkt kundkontakt kräver att de anställda uppfattar och förmedlar varumärket till konsumenten enligt företagets uttalade varumärkesmål. Internt varumärkesbyggande är en process som innebär att anställda är en tillgång i uppbygganden av varumärket, genom kontakten med kunderna. LÄS MER

  4. 4. Myndigheters varumärkesarbete och demokrati

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Ann Milton; [2015]
    Nyckelord :brands; branding work; brand orientation; democracy; public sector; varumärken; varumärkesarbete; varumärkesorientering; demokrati; offentlig sektor;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to better understand branding work in government agencies. What can systematic branding work result in, in a government agency, besides a strong brand in itself? Can it contribute to the democratic mission that government agencies have? Based on background information on government agencies, their mission in terms of communication, their particular characteristics in relation to the private sector; brands and how they are developed; as well as theories in organizational communication, and research on the possibilities and risks of branding work in the public sector, a qualitative case study on the Swedish Patent and Registration Office (PRV) was carried out. LÄS MER

  5. 5. Sökmotoroptimering - mer än synlighet online: En kvalitativ studie om svenska universitets strategiska arbete med sökmotoroptimering ur ett varumärkesperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ylva Nilsson; Martina Fransson; [2015]
    Nyckelord :myndighet; New Public Management; varumärkesorientering; marknadsorientering; universitet; synlighet online; sökmotoroptimering; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar öka förståelsen för hur svenska universitet använder sökmotoroptimering i sitt arbete för att synliggöra information på webben. Studien ämnar även öka förståelsen för hur verksamma inom universitetsbranschen motiverar användningen av och målet med verktyget. LÄS MER