Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Konsten att bygga en stark & värdefull varumärkesidentitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskningsfråga: Hur presenteras reklamfilmer av ett nytt varumärke för att bygga en stark och värdefull varumärkesidentitet? Syftet: Syftet med studien är att urskilja vad det är i Polestars reklamfilmer som skapar dess styrka i varumärkesidentiteten och hur reklamfilmerna porträtterar varumärkets identitet och personlighet. Denna studie syftar till att bidra med insikt och kunskap hur varumärken kan dra nytta av vikten att förmedla en stark varumärkesidentitet via reklamfilmer. LÄS MER
2. En kvalitativ bildanalys av influencer varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Studiens mål och syfte handlar om att vi vill öka kunskap och förståelse kring hur varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty väljer att marknadsföra olika produkter på i olika lanseringskampanjer. I koppling till mångfaldsperspektivet. LÄS MER
3. The importance of brand identity on social media for micro and small publishers
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : In today’s world, using social media is part of many people’s daily routine. As many consumers exists on social media, the networks have become attractive marketing channels for brands around the world. LÄS MER
4. Färgpåverkan i sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Färgpåverkan på sociala medier Seminariedatum: 3 juni 2022 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Linda Hussein, Benhur Teclensenbet och Jamal Abu Handledare: Johan Gromark Fem nyckelord: Sociala medier, Varumärkespersonlighet, Köpintention, Färger, Köpbeteende Forskningsfråga: Påverkar användningen av färg på sociala medier konsumenters köpintention? Syfte: Undersöka hur färganvändning på sociala medier inverkar på konsumentbeteende. Metod: Studien tillämpar en kvantitativ forskningsmetod. LÄS MER
5. Är företaget rött och sött?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens titel: Är företaget rött och sött? - En kvantitativ studie kring färg och varumärkespersonlighet Seminariedatum: 2021-06-02 Ämne/Kurs: FEKH29, Kandidatuppsats i Marknadsföring, 15 hp Författare: Jacob Gullers, Sarah Johansson, Pontus Mingert Handledare: Johan Gromark Nyckelord: Brand Personality, Varumärkespersonlighet, Färg, Kultur Syfte: Syftet med studien är att undersöka om logotypens färg eventuellt kan varieras med varumärkespersonlighet. Metod: Kvantitativ metod, deduktiv ansats, tvärsnittsstudie. LÄS MER