Sökning: "varumärkesplattformen"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet varumärkesplattformen.

  1. 1. Sonic Brand Malmö : - En analys av Malmö stads ljudidentitet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Martin Roos; [2023]
    Nyckelord :Audio branding; Brand; Place branding; Sonic branding; Soundmark; Soundscape; Malmo; Ljudvarumärke; Ljudidentitet; Ljudlandskap; Ljudmärke; Platsmarknadsföring; Varumärke; Malmö;

    Sammanfattning : Jag har analyserat Malmö stads ljudidentitet ur flera perspektiv och funnit att de i stort har följt tidigare forskning och vedertagna varumärkesprocesser när de arbetat fram stadens ljudidentitet. I jämförelse med tidigare forskning och branschpraxis saknas dock ett par delar i processen som kan haft betydelse för slutresultatet. LÄS MER

  2. 2. Hur den strategiska varumärkesplattformen används för att skapa ett starkt varumärke på den internationella marknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Frida Störholt; Lisa Andersson; [2021]
    Nyckelord :marknadsföring varumärke internationell varumärkesplattform strategisk;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Varumärkesplattform – ett hjälpsamt verktyg?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Appelqvist; Rebecca Andrén; Emma Skäremo; [2019]
    Nyckelord :Varumärkesplattform; Varumärkesstrategi; Varumärke; Byråer; Plattform; Brand Platform; Brand Strategy; Brand; Agencies; Platform; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Varumärkesplattform – ett hjälpsamt verktyg? Seminariedatum: 2019-06-04 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i Marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Rebecca Andrén, Lisa Appelqvist och Emma Skäremo Handledare: Johan Anselmsson Fem nyckelord: Varumärkesplattform, Varumärkesstrategi, Varumärke, Byråer, Plattform Syfte: Studiens syfte är att explorativt och beskrivande undersöka hur konsulter arbetar med varumärkesplattformar samt att skapa förståelse kring processen bakom hur en varumärkesplattform växer fram. För att uppnå syftet måste inledningsvis varumärkesplattformens beståndsdelar och struktur undersökas. LÄS MER

  4. 4. En historisk fallstudie om interna kontrollerbara och externa okontrollerbara faktorers påverkan på utfallet av en genomförd omprofilering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frida Andersson; Hanna Wenhov; Gabriella Stajdukar; [2019]
    Nyckelord :omprofilering; Oatly; varumärke; interna kontrollerbara faktorer; externa okontrollerbara faktorer; Den strategiska varumärkesplattformen; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Att putta fram ett varumärke i tiden - en rebranding av Sollentuna Golfklubb

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Frida Kindbom; Rebecka Skoog; [2019]
    Nyckelord :Varumärke; rebranding;

    Sammanfattning : Rebrandingen definieras som en förändring av hur en organisation uppfattas av konsumenterna vilket även kan beskrivas som skapandet av ett nytt namn, ny symbol, ny design med syfte att skapa en ny differentierande position i minnet hos intressenterna. Att överleva och lyckas som organisation handlar mycket om ens förmåga att utvecklas gradvis och därför är rebranding en viktig del av ett företags strategi. LÄS MER