Sökning: "varumärkesportfölj"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet varumärkesportfölj.
1. Optimering av orderkvantiteter : En fältstudie på Boråstapeter och Borås Tapetfabrik
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Examensarbetet har skrivits med hjälp utav holdingbolaget Embellence Group, som i sin varumärkesportfölj har företagen Boråstapeter och Borås Tapetfabrik. Lagerhållningen och produktionen är centraliserad i Borås och företagen ligger i samma byggnad. LÄS MER
2. Meningen : Konsten att skapa intryck och inneboende mening i varumärkesnamn
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Bakgrund: Vikten av att välja ett varumärkesnamn är stor. I marknadsföringslitteraturen finns det riktlinjer kring hur ett bra namn ska vara. Trots detta finns det ingen klarhet i hur riktlinjerna bör användas eller hur ett varumärkesnamnförslag faktiskt genereras. LÄS MER
3. How to attract agricultural competence : an employer branding case study of Lantmännen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : In today´s society, both consumers and employees are becoming more aware of brands and the competition amongs firms to attract the best possible employees is closely related to having an attractive employer brand. A company’s brand portfolio, considered as one of the most valuable assets needs to be nurtured and updated to fit the needs of the stakeholders. LÄS MER
4. Företagsförvärv : Hur Ben & Jerry’s blir en del av Unilever
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Denna uppsats har berört hur ett företagsförvärv kan gå till men även hur ett företag med många underliggande varumärken hanterar sin varumärkesportfölj. Som företag kan man öka sin tillväxt och lönsamhet på lite olika sätt, bland annat genom att expandera sin verksamhet. LÄS MER
5. Spelar storleken roll? Varumärkesportföljens effekt på arbetsgivarvarumärket. En fallstudie på Procordia och OLW.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna uppsats har vi genom fallstudier på Procordia och OLW, undersökt hur studenters perception av företags arbetsgivarvarumärke påverkas av storleken på varumärkesportföljen. Detta har gjorts genom kvalitativa intervjuer med anställda på de olika företagen och specialister samt en kvantitativ undersökning bland studenter vid Lunds och Uppsala universitet. LÄS MER