Sökning: "varumärkesskapande"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet varumärkesskapande.

  1. 1. Pop-up butiker - anledningarna och strategierna bakom

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linnea Viklund; Olivia Söderström; [2023]
    Nyckelord :Omnikanal; upplevelsebaserad marknadsföring; varumärkesskapande; pop-up; sällanköpshandel; e-handel.; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. En kommuns platsvarumärkesskapande kommunikation - En kvalitativ studie på Malmö stad

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Jönsson S; Philip Essfors; Zinar Omar; [2019]
    Nyckelord :The City Brand Hexagon; The Corporate Branding Tool Kit; Place brand; Place branding; Stakeholder theory.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: A municipality's place branding communication. Authors: Mattias S Jönsson – Philip Essfors – Zinar Omar. Advisor: Veronika Tarnovskaya. Course: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 hp. LÄS MER

  3. 3. På väg till rampljuset : En studie i hur nya kvinnliga artisters varumärkesidentitet skapas av musikbolagen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Frida Holberg; [2017]
    Nyckelord :Gatekeepers; ”bad feminist”; Cultural diamond; varumärkesskapande;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka hur musikbolagen skapar ett varumärke kring deras artister. Frågeställningarna kretsar kring varumärkesskapande, hur samarbetet mellan kvinnliga artister och musikbolagen de tillhör ser ut i de olika stadierna av artisternas karriärer. LÄS MER

  4. 4. Evenemangs betydelser för företag och organisationer inom turismindustrin : En studie i hur hotell påverkas av evenemang

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Maria Gustafsson; Camilla Leetmaa; Sandra Skyttemo; [2014]
    Nyckelord :Hotell; evenemang; omsättning; beläggning; marknadsföring; varumärkessskapande;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar fenomenet om, och i så fall hur, genomförandet av evenemang påverkar hotell som är belagda på samma destination som evenemanget arrangeras. Fokus i denna studie ligger på hur evenemangen Ironman samt GuldAgility har påverkat hotellet Best Western Plus Kalmarsund Hotell, på destinationen Kalmar. LÄS MER

  5. 5. Var unik! : en litteraturstudie kring stadsprofilering som verktyg vid stadsplanering

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Elsa Karlberg; Ylva Hartman Magnusson; [2014]
    Nyckelord :kommodifiering; entreprenöriellt styre; gentrifiering; Malmö stad; Citytunneln; stadsprofilering; den kreativa klassen;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar hur städer styrs och marknadsförs idag och vilka konsekvenser detta får för stadens invånare. Ambitionen är att synliggöra maktdiskurser bakom stadsplanering, i ett globalt och lokalt sammanhang. En ökad förståelse för stadsutvecklingsprocesser kan bidra till en demokratisering av desamma. LÄS MER