Sökning: "varumärkesskapande"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet varumärkesskapande.
1. Pop-up butiker - anledningarna och strategierna bakom
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
2. En kommuns platsvarumärkesskapande kommunikation - En kvalitativ studie på Malmö stad
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: A municipality's place branding communication. Authors: Mattias S Jönsson – Philip Essfors – Zinar Omar. Advisor: Veronika Tarnovskaya. Course: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 hp. LÄS MER
3. På väg till rampljuset : En studie i hur nya kvinnliga artisters varumärkesidentitet skapas av musikbolagen
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka hur musikbolagen skapar ett varumärke kring deras artister. Frågeställningarna kretsar kring varumärkesskapande, hur samarbetet mellan kvinnliga artister och musikbolagen de tillhör ser ut i de olika stadierna av artisternas karriärer. LÄS MER
4. Evenemangs betydelser för företag och organisationer inom turismindustrin : En studie i hur hotell påverkas av evenemang
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Denna studie behandlar fenomenet om, och i så fall hur, genomförandet av evenemang påverkar hotell som är belagda på samma destination som evenemanget arrangeras. Fokus i denna studie ligger på hur evenemangen Ironman samt GuldAgility har påverkat hotellet Best Western Plus Kalmarsund Hotell, på destinationen Kalmar. LÄS MER
5. Var unik! : en litteraturstudie kring stadsprofilering som verktyg vid stadsplanering
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Denna uppsats behandlar hur städer styrs och marknadsförs idag och vilka konsekvenser detta får för stadens invånare. Ambitionen är att synliggöra maktdiskurser bakom stadsplanering, i ett globalt och lokalt sammanhang. En ökad förståelse för stadsutvecklingsprocesser kan bidra till en demokratisering av desamma. LÄS MER