Sökning: "varumärkesstrategi"
Visar resultat 16 - 20 av 94 uppsatser innehållade ordet varumärkesstrategi.
16. Varumärkesplattform - substans eller ytlig glans?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Studien avser att beskriva teorin inom området och hur arbetet med varumärkesplattformar fungerar i praktiken, för att vidare undersöka och förklara hur olika processer och beståndsdelar inom varumärkesplattformar skapar önskade effekter för ett varumärke. Syftet har således två olika delar, en beskrivande och en förklarande del. LÄS MER
17. Applying strategic design to stand out in the cargo bike market. : Development of a cargo bike for non-cargo bike people.
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This report presents a master’s degree project in Integrated Product Design at KTH Royal Institute of Technology in Stockholm, on behalf of the company Rawbike. The purpose was tod evelop a design and construction proposal for a cargo bike from a strategic market perspective, that could broaden the audience of Rawbike to include more female users. LÄS MER
18. Feminism till salu: En kvalitativ studie om feminism som varumärkesstrategi
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur feministiska värden i marknadsföring kan användas som en strategisk resurs för att skapa en ökad autenticitet för ett företags varumärke, och därmed bidra till forskningsfältet för strategisk kommunikation. En begränsad mängd forskning har gjorts om feminism som en autenticitetsstrategi i förhållande till varumärket. LÄS MER
19. Mobile Gaming Earbud. : Design and functionality investigation of mobile gaming headphones.
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Today there are a vast amount of headphones models, brands and types – each trying their bestto differentiate themselves from the rest. In collaboration with Defunc the thesis project soughtto investigate how one can develop a pair of mobile gaming headphones that meet the needsand wants of mobile gamers. LÄS MER
20. Samspelet mellan varumärke och medarbetarnas föreställningar : En uppsats om hur Hemköps medarbetare ser på den interna varumärkeshanteringen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : This paper observes intern branding and the relation between coworker and brand. It is a mapping study that investigates relations, variables and other factors that affect the integration between coworkers and brand, how they relate to each other. In terms of doing the study, the food chain Hemköp has participated for interviews. LÄS MER