Sökning: "varumärkesuppbyggande teorier"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden varumärkesuppbyggande teorier.

  1. 1. Co-Branding inom Modebranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anneli Stroucken; Maria Resare; [2014]
    Nyckelord :Brand Equity; Co-Branding; Fashion collaborations; Fast fashion; Brand building; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Co-Branding inom Modebranschen- En undersökning av designsamarbetens inverkan på lågbudgetvarumärkens brand equity Seminariedatum: 16 januari 2014 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidat nivå, 15 högskolepoäng Författare: Anneli Stroucken och Maria Resare Handledare: Clara Gustavsson Nyckelord: Brand equity, co- branding, designsamarbeten, fast fashion, och varumärkesuppbyggnad. Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilken inverkan modebranschens designsamarbeten mellan lågbudgetföretag och exklusiva designers har på lågbudgetföretagens varumärkeskapital. LÄS MER

  2. 2. Att koka soppa på en spik : Konsten i att bygga varumärken i små- och medelstora företag

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Mikael Furö; Fredrik Johansson; [2012]
    Nyckelord :SME; Brand building; Varumärken; SMF; små företag; bygga varumärken;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Examensarbete, Marknadsföringsprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, 2FE55E, VT2012. Författare: Mikael Furö och Fredrik Johansson Handledare: Christine Tidåsen Titel: Att koka soppa på en spik – konsten att bygga varumärken i små- och medelstora företag. LÄS MER

  3. 3. Strävan efter ett konkurrenskraftigt varumärke, : En fallstudie av Akademisk Omtanke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :ADNAN MUSLIU; ANGELICA KANERVA; [2011]
    Nyckelord :marketing; brand; brand building; service; marknadskommunikation; varumärke; varumärkesuppbyggnad; tjänst;

    Sammanfattning : I dagens läge har varumärken blivit allt viktigare för företagen. Eftersom konkurrensen på marknaden ständigt ökar måste företagen ständigt utvecklas. Det räcker inte längre att ha den bästa försäljningstekniken eller olika erbjudanden utan nu måste det finns något annat som utmärker produkten/varumärket. LÄS MER

  4. 4. Vilken betydelse har Celebrity Endorsement för företagens marknadsföringsstrategi?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Carl-Henrik Andersson; Johan Bengtsson; Robin Jonsson; [2009]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; Kändisar; Varumärke;

    Sammanfattning : Vilken betydelse har Celebrity Endorsement för företagens marknadsföringsstrategi? Problemformuleringen leder fram till syftet med uppsatsen. Vi kommer nedan att dela upp syftet i tre punkter och dessa är följande, analysera hur användningen av Celebrity Endorsement fungerar i verkligheten, jämföra denna med den tidigare teori som finns inom ämnet, dra slutsatser om teorin skiljer sig från hur användandet går till i praktiken. LÄS MER

  5. 5. Konsten att bygga ett varumärke

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Pernilla Enqvist; Maria Lindroth; [2008]
    Nyckelord :Varumärke; kommunikation; kommunikationsbyråer; event marketing; eventbyråer;

    Sammanfattning : Titel: Konsten att bygga ett varumärke – vet experter bäst? Inlämningsdatum: 080519 Kurs: Kandidatuppsats 15 hp Författare: Pernilla Enqvist; 830720 Maria Lindroth; 850802 Handledare: Ulf Ågerup Problem: Hur har kommunikations- och eventbyråer arbetat med uppbyggnaden av företagets varumärke? Syfte: Vår uppsats syftar till att undersöka hur företag, kommunikations- och eventbyråer, som hjälper andra företag att bygga upp sina egna varumärken själva har hanterat sin egen varumärkesuppbyggande process. Genom varumärkesuppbyggande teorier ska vi undersöka om kommunikations- och eventbyråers arbetssätt kan härledas till dessa. LÄS MER