Sökning: "varumärkesuppbyggnad i teori"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden varumärkesuppbyggnad i teori.

  1. 6. Varumärkesbyggande : - i teori och empiri

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pontus Levander; Magnus Tonell; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att ge en bild av rådande teoribildning gällande varumärkesuppbyggnad ur märkesinnehavarperspektiv. Uppsatsen uppkom ur tesen att det i dagens globaliserade ekonomi räcker det inte alltid med varor och tjänster i sig själv som effektiva konkurrensmedel och att det därför har blivit av allt större vikt att företagen aktivt arbetar med varumärken. LÄS MER

  2. 7. Vasaloppets varumärkesuppbyggnad : En fallstudie av hur de tillsammans med sina sponsorer bygger starka varumärken

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för ekonomi, statistik och informatik

    Författare :Anders Gustafsson; Hans Linderoth; [2006]
    Nyckelord :Varumärkesuppbyggnad; sponsring; idrottsevent; märkesidentitet och ideell verksamhet;

    Sammanfattning : Varumärkets betydelse blir allt mer viktig för att företag ska nå framgång. Detta på grund av att bland annat produktskillnaderna på marknaden minskat samt att mediekostnaderna ökat. En konsekvens av detta är att företagen måste differentiera sina varumärken och tydliggöra dess märkesidentitet. LÄS MER

  3. 8. KRAV-märkning ur ett varumärkesperspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lina Öhrstedt; Sandra Gustafsson; [2004]
    Nyckelord :varumärkesuppbyggnad; varumärkesidentitet; varumärkesstärkande; marknadskommunikation; symbolik; ekologi och KRAV.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: KRAV-märkning ur ett varumärkesperspektiv Författare: Sandra Gustafsson, Lina Öhrstedt Handledare: Heléne Tjärnemo Bakgrund: Intresset för och diskussioner kring miljöfrågor har ökat markant i samhället, vilket har lett till att allt fler konsumenter och producenter idag vänder sig mot miljövänligare alternativ av produkter. I samband med det växer marknaden för ekologiskt producerade livsmedel och vi kan se allt fler KRAV-märkta produkter i butikerna. LÄS MER