Sökning: "varumärkesuppbyggnad sociala medier"

Visar resultat 6 - 6 av 6 uppsatser innehållade orden varumärkesuppbyggnad sociala medier.

  1. 6. Konsumenternas upplevda bilder av dagligvaruhandelns varumärken i sociala medier

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Persson; Madeleine Huba; [2011]
    Nyckelord :management; Företagsledning; Management of enterprises; Sociala medier; Varumärkesidentitet; Varumärkesbild; Dagligvaruhandeln; Varumärkesuppbyggnad; Business and Economics;

    Sammanfattning : Jämförandet av handelskedjornas kommunicerade varumärkesidentiteter och konsumenternas, på Facebook uttryckta, varumärkesbilder visade att dessa i huvudsak överensstämde. Det kunde vidare ej heller utrönas någon nämnvärd informationsspridning i två andra omfattande sociala medier, Youtube och Twitter. LÄS MER