Sökning: "varumärkesupplevelsen"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet varumärkesupplevelsen.

  1. 1. Hur kan varumärkesupplevelsen förbättras? En studie om köksbranschen, varumärkesupplevelsen och dess förbättringsmöjligheter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Henriksson; Viktor Simic; [2021-06-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Supportern, Fotbollsklubben och Varumärkesupplevelsen Två Allsvenska fotbollsklubbars arbete med varumärkesupplevelse, samt centrala delar av varumärkesupplevelse för fotbollssupportrar.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Malmén; Theodor Collin; [2021-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Avfart från bilhallar?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Julia Bengtsson; Alice Nyström; [2021]
    Nyckelord :Upplevelse; Varumärke; Popup-butik; Bilbranschen; Servicelandskap; Varumärkesupplevelse.; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Popup-butiker är temporära butiker som blivit allt mer populära bland olika branscher som en följd av konsumentens ökade krav på flexibilitet. Butikskonceptet syftar till att skapa upplevelser för konsumenterna samt för att öka varumärkeskännedomen. LÄS MER

  4. 4. Skapandet av varumärkeslojalitet online : En kvalitativ studie om vad som leder konsumenter till varumärkeslojalitet på webbsidor inom produkt- samt tjänstesektorn

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Hanna Gundmark; Hanna Forsberg; Evelina Nohlgren; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur skiljer sig betydelsen av faktorer inom varumärkeslojalitet online för konsumenter på webbplatser inom produkt- och tjänstesektorn? Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer som har en inverkan på konsumenters varumärkeslojalitet till webbplatser i produktsektorn gentemot webbplatser i tjänstesektorn. Genom att undersöka de faktorer som påverkar konsumenters vilja att göra repetitiva köp från ett varumärke online skapas en djupare förståelse om vad som driver konsumenter till varumärkeslojalitet. LÄS MER

  5. 5. Samskapandets påverkan på varumärkesupplevelsen : -      I en hyresvärd-hyresgäst kontext

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Johannes Abramsson; Albert Cederwall; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER