Sökning: "varumärkesvärde"
Visar resultat 11 - 15 av 44 uppsatser innehållade ordet varumärkesvärde.
11. Konsumentens roll i varumärket : En kvalitativ fallstudie om uppfattningarna kring Systembolaget som varumärke
Kandidat-uppsats, Högskolan i JönköpingSammanfattning : Systembolaget är ett statligt företag som har i uppdrag att reglera alkoholkonsumtionen i Sverige. I detta ska de informera samhället om alkoholens risker, vilket förmedlas genom deras varumärke. LÄS MER
12. Don't be evil : En studie av Googles varumärkesstrategi och användaruppfattningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Företaget Google är i dag ett av världens mest kända varumärke och deras sökmotor står för 70 % av internetsökningarna i USA och 90 % i Europa. De har lyckats få en dominans på sökmotorsmarknaden framför sina konkurrenter som Yahoo, Ask och Bing. LÄS MER
13. Logotypförändringars påverkan på varumärkesvärde
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Då ett företags logotyp är kopplad till dess varumärkesvärde kan en förändring av en sådan ha en påverkan på det uppfattade varumärkesvärdet. Därför är det av intresse att undersöka huruvida det uppfattade varumärkesvärdet skiljer sig åt för en logotyp som genomgått en liten förändring jämfört med en logotyp som genomgått en stor. LÄS MER
14. A Fashionable Occasion : Hur event kan påverka modeföretags varumärkesbyggande
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Denna studie syftar till att ge en överblick och förståelse kring hur modeföretag arbetar med varumärkesbyggande via event. Studien syftar också till att undersöka och tillföra en djupare förståelse om varumärken och event som fenomen. LÄS MER
15. Från affären till dörren : En kvalitativ analys av ICAs matkasses och Linas matkasses Instagram-konton
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Food and media have become two popular aspects in todays society. The growing interest and commitment of food has resulted in companies offering prepared food bags that can be delivered to your doorstep. This study examines how the two companies ICAs matkasse and Linas matkasse use Instagram as a way to strengthen their external communication. LÄS MER