Sökning: "varumärkesvärde"

Visar resultat 11 - 15 av 44 uppsatser innehållade ordet varumärkesvärde.

  1. 11. Konsumentens roll i varumärket : En kvalitativ fallstudie om uppfattningarna kring Systembolaget som varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping

    Författare :Angelica Danielsson; Sara Ekberg; [2016]
    Nyckelord :Brand; Brand Identity; Brand Image; Brand Communication; Brand value; Brand building process; Varumärke; Varumärkesidentitet; Image; Varumärkeskommunikation; Varumärkesvärde; Varumärkesprocessen;

    Sammanfattning : Systembolaget är ett statligt företag som har i uppdrag att reglera alkoholkonsumtionen i Sverige. I detta ska de informera samhället om alkoholens risker, vilket förmedlas genom deras varumärke. LÄS MER

  2. 12. Don't be evil : En studie av Googles varumärkesstrategi och användaruppfattningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Catherine Hallberg; Sara Eriksson; [2016]
    Nyckelord :Google; brand strategy; attitudes study; brand equity; brand identity; top-ofmind- brand; monopolization; search bias.; Google; varumärkesstrategi; attitydsundersökning; varumärkesvärde; varumärkesidentitet; top-of-mind-brand; monopolisering; search bias.;

    Sammanfattning : Företaget Google är i dag ett av världens mest kända varumärke och deras sökmotor står för 70 % av internetsökningarna i USA och 90 % i Europa. De har lyckats få en dominans på sökmotorsmarknaden framför sina konkurrenter som Yahoo, Ask och Bing. LÄS MER

  3. 13. Logotypförändringars påverkan på varumärkesvärde

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ida Frenning; Carolina Sahlin; [2016]
    Nyckelord :Brand equity; logotype; logotype change; brand loyalty; brand awareness; perceived quality; perceived value; Varumärkesvärde; logotyp; logotypförändring; varumärkeslojalitet; varumärkeskännedom; uppfattad kvalitet; uppfattat värde;

    Sammanfattning : Bakgrund: Då ett företags logotyp är kopplad till dess varumärkesvärde kan en förändring av en sådan ha en påverkan på det uppfattade varumärkesvärdet. Därför är det av intresse att undersöka huruvida det uppfattade varumärkesvärdet skiljer sig åt för en logotyp som genomgått en liten förändring jämfört med en logotyp som genomgått en stor. LÄS MER

  4. 14. A Fashionable Occasion : Hur event kan påverka modeföretags varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sophie Angner; Cajsa Winnberg; [2016]
    Nyckelord :event marketing; fashion industry; brand experience; organizational identity; brand image; eventmarknadsföring; modebranschen; varumärkesupplevelse; organisationsidentitet; varumärkesimage;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att ge en överblick och förståelse kring hur modeföretag arbetar med varumärkesbyggande via event. Studien syftar också till att undersöka och tillföra en djupare förståelse om varumärken och event som fenomen. LÄS MER

  5. 15. Från affären till dörren : En kvalitativ analys av ICAs matkasses och Linas matkasses Instagram-konton

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Lisa Sundvall; Daniella Johansson; [2016]
    Nyckelord :Instagram; brand equity; food bags; marketing; Instagram; varumärkesvärde; matkassar; marknadsföring;

    Sammanfattning : Food and media have become two popular aspects in todays society. The growing interest and commitment of food has resulted in companies offering prepared food bags that can be delivered to your doorstep. This study examines how the two companies ICAs matkasse and Linas matkasse use Instagram as a way to strengthen their external communication. LÄS MER