Sökning: "varumärkesvärde"

Visar resultat 21 - 25 av 44 uppsatser innehållade ordet varumärkesvärde.

  1. 21. Konsten att enas under ett varumärke : Intern varumärkesuppbyggnad på Nordiska Kompaniet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Karin Grönvall; Nicole Talavera; [2014]
    Nyckelord :Corporate brand; corporate identity; corporate culture; brand value; Internal branding; destination marketing; Branding; Entrepreneurs; Department store; Service brand; employee; Brand commitment; Brand citizenship behaviour; Nordiska Kompaniet; brand; Destinationsmarknadföring; Entreprenör; Företagsidentitet; Företagskultur; Företagsvarumärke; Intern varumärkesuppbyggnad; Nordiska Kompaniet; Personal; Servicevarumärke; Varumärke; Varumärkesbeteende; Varumärkesengagemang; Varumärkesvärde; Varuhus;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine how a company with a single brand is perceived as uniform, as well as how they use internal brand building to reconcile various competing actors within one brand. Furthermore the aim is to examine how staff, through internal brand building processes, perceives and identifies themself with the values of the common brand. LÄS MER

  2. 22. "Vad vore en podcast utan snacket efteråt?" - En studie om hur en intern kultur skapar tillhörighet i en varumärkesgemenskap

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Saga Östberg; Emelie Andersson; [2014]
    Nyckelord :Podcast; Medieekologi; Time Shift; Användargenererat innehåll; Samskapande Värde; Berättelser; Samproduktion; Virtuell Varumärkesgemenskap; Gemenskap; Kultur; Konsumtionskulturteori; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tillhörighet i en virtuell varumärkesgemenskap En ny medieekologi har växt fram med tekniska, kulturella och sociala förändringar som har skapat nya villkor, där konsumenternas deltagande har fått en central roll för företag och dess varumärkesbyggande. Syftet med vår studie är, att med Alex & Sigges podcasts varumärkesgemenskap som utgångspunkt, få en ökad förståelse för konsumentens nya aktiva roll i en social kontext. LÄS MER

  3. 23. Development of guidelines for the design of e-commerce shipping packaging

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Andreas Hogeland; Michelle Sundqvist; [2014]
    Nyckelord :Fraktförpackningar; emballage; e-handel; varumärkespositionering; varumärkesprofilering; konkurrenskraft; förpackningsdesign; returer;

    Sammanfattning : Nästan alla stora företag ger kunderna möjlighet att handla genom elektronisk handel, så kallad e-handel. E-handeln har ökat kraftigt senaste åren och under 2013 ökade den svenska detaljhandelns försäljning över internet med 17 procent. LÄS MER

  4. 24. Tradition eller Design? En studie om materialitetens betydelse i förhållande till upplevelse, värde och varumärke på hotell.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Christofer Tillberg; Sara Stomberg; [2014]
    Nyckelord :Hotell; Design; Materialitet; Varumärke; Upplevelsekoncept; Värdeskapande.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Materialitet kan användas på hotell till att påverka den sociala interaktionen och för att skapa en upplevelse som väcker känslor. Samtidigt lyfter det fram en problematik i hur materialitet kan förmedla ett potentiellt värde som attraherar gäster och underlättar värdeskapandeprocessen, men som även har potential att överträffa förväntningar. LÄS MER

  5. 25. Ett branschperspektiv: normbrytning och stereotyper i reklam

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Caroline Appelgren; Lisa Olsson; [2014]
    Nyckelord :norm; normbrytning; normkritik; genus; könsstereoyp; stereotyp; kvinnligt; manligt; marknadskommuniaktion; kommunikation; visuell kommunikation; varumärkesvärde; reklam; reklamfilmer; libresse; halebop; mens; sanitetsskydd; hbtqi; hockey; reklambransch; k;

    Sammanfattning : På grund av stor konkurrens är det svårt att skapa reklam som fångar uppmärksamhet. Det finns olika verktyg för nå igenom mediaflödet. I den här studien undersöks orsaker och konsekvenser till användning av normbrytande- och stereotypisk kommunikation. Konsekvenser har tidigare studerats ur ett beteendevetarperspektiv. LÄS MER