Sökning: "varumärkesvision"

Hittade 1 uppsats innehållade ordet varumärkesvision.

  1. 1. Branding in pole position : En kvalitativ fallstudie av branding inom business-to-business på den svenska säkerhetsmarknaden.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anna Nestor; Frida Ställborn; [2015]
    Nyckelord :Business-to-business; branding; rebranding; brandname; logotype; corporate identity; corporate brandvision; value proposition; corporate image; relationship-building; differentiation; CSR.; Business-to-business; branding; rebranding; varumärkesnamn; logotyp; identitet; varumärkesvision; värdeproposition; image; relationsskapande; differentiering; CSR.;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur bör ett företag i säkerhetsbranschen som verkar på en mogen businessto-business marknad agera för att skapa ett nytt starkt varumärke med hjälp av branding? Syfte: Syftet med rapporten är att analysera vikten av branding och betydelsen av att utformaett starkt varumärke inom business-to-business i säkerhetsbranschen. Rapporten syftar äventill att identifiera strategiska rekommendationer som G4S bör ha i åtanke vid skapandet av sitt nya varumärke. LÄS MER