Sökning: "varumärket NK"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden varumärket NK.
1. Konsten att enas under ett varumärke : Intern varumärkesuppbyggnad på Nordiska Kompaniet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine how a company with a single brand is perceived as uniform, as well as how they use internal brand building to reconcile various competing actors within one brand. Furthermore the aim is to examine how staff, through internal brand building processes, perceives and identifies themself with the values of the common brand. LÄS MER
2. NK : En studie angående uppfattningar kring ett varumärke
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att studera kommunikationen mellan ett varumärke som avsändare och dess kunder som mottagare för att se hur väl varumärkets identitet stämmer överens med dess image, samt om denna överensstämmelse påverkas av kunders olika egenskaper. Teori: Olika teorier kring begreppet varumärke med fokus på Kapferers identitetsprisma. LÄS MER
3. Brands- invaluable assets?
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Background: In order to make financially logical decisions it is important to know the real value of all assets in a company. Brands are intangible assets that are often said to be of great value in the context of mergers and acquisitions. Despite this fact, they are rarely given an exact financial figure. LÄS MER