Sökning: "varumärket NK"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden varumärket NK.

  1. 1. Konsten att enas under ett varumärke : Intern varumärkesuppbyggnad på Nordiska Kompaniet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Karin Grönvall; Nicole Talavera; [2014]
    Nyckelord :Corporate brand; corporate identity; corporate culture; brand value; Internal branding; destination marketing; Branding; Entrepreneurs; Department store; Service brand; employee; Brand commitment; Brand citizenship behaviour; Nordiska Kompaniet; brand; Destinationsmarknadföring; Entreprenör; Företagsidentitet; Företagskultur; Företagsvarumärke; Intern varumärkesuppbyggnad; Nordiska Kompaniet; Personal; Servicevarumärke; Varumärke; Varumärkesbeteende; Varumärkesengagemang; Varumärkesvärde; Varuhus;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine how a company with a single brand is perceived as uniform, as well as how they use internal brand building to reconcile various competing actors within one brand. Furthermore the aim is to examine how staff, through internal brand building processes, perceives and identifies themself with the values of the common brand. LÄS MER

  2. 2. NK : En studie angående uppfattningar kring ett varumärke

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Heidi Kalliomäki; Zinaida Jasarevic; [2007]
    Nyckelord :Varumärken; identitet; image; kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att studera kommunikationen mellan ett varumärke som avsändare och dess kunder som mottagare för att se hur väl varumärkets identitet stämmer överens med dess image, samt om denna överensstämmelse påverkas av kunders olika egenskaper. Teori: Olika teorier kring begreppet varumärke med fokus på Kapferers identitetsprisma. LÄS MER

  3. 3. Brands- invaluable assets?

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Urban Falk; Ebba Theding; [2001]
    Nyckelord :Business and economics; Brand; mergers; acquisitions; evaluation; inangible assets; brand equity; Cloetta; Hufvudstaden; NK Cityfastigheter; Candelia.; Ekonomi;

    Sammanfattning : Background: In order to make financially logical decisions it is important to know the real value of all assets in a company. Brands are intangible assets that are often said to be of great value in the context of mergers and acquisitions. Despite this fact, they are rarely given an exact financial figure. LÄS MER