Sökning: "varumärkets anseende"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden varumärkets anseende.
1. Parallellimport av läkemedel - Ompaketeringsundantaget och skyddet mot förfalskade läkemedel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Within the EU, a regional exhaustion principle applies. This means that goods placed on the market by the trademark owner, or by someone with the consent of the trademark owner, can be freely distributed by anyone within the Union. This allows for parallel importation. LÄS MER
2. Arbetsgivarvarumärke och minskad personalomsättning : En fallstudie för IT-konsultbranschen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Denna fallstudie syftar till att undersöka vilka dimensioner av ett arbetsgivarvarumärke ett IT-konsultföretag som arbetar i geografiskt utspridda arbetsgrupper kan använda för att minska sin personalomsättning. Ett arbetsgivarvarumärke kan användas både externt, i syfte att attrahera nya talanger, och internt, i syfte att behålla befintliga talanger och se till att tidigare anställda agerar goda ambassadörer för ett företag. LÄS MER
3. Samsung Electronics i medial kris : En Corporate Social Responsibility studie avseende konsumentens förtroende vid en medial kris
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : De flesta företag är beroende av att gå med ekonomiskt vinst för att överleva, och vid en medial kris är det därför nödvändigt att minska risken för negativ medial rapportering. Detta för att kunna behålla varumärkets kundförtroende. LÄS MER
4. Den straffrättsliga bedömningen av varumärkesintrång - en utredning av vissa omständigheter vid påföljdsbestämningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Counterfeiting has long been considered a rather harmless phenomenon. However, counterfeiting has evolved from a small-scale activity into one on an industrial scale. It has come to pose a serious threat, not only to the interests of the right holder, but to the consumers and the society as a whole. LÄS MER
5. Återhämtningsprocessen hos en svensk livsmedelsproducent efter ett allvarligt produktfel : En studie av Findus hantering av ”Hästköttsskandalen” under våren 2013
Kandidat-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakultetenSammanfattning : This study deals with a Swedish company in a food industry that got affected by product failure, which led to consumer trust crisis followed by media and was needed to be managed. Situation had a negative impact on company’s trademark, which acquired long recovery work by the company. LÄS MER