Sökning: "varumärkets betydelse vid konsumtion"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden varumärkets betydelse vid konsumtion.

  1. 1. Integrationens betydelse i en värld av brus

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tonje Mauno Gustafsson; Caroline Oscarson; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det kommersiella bruset har trappats upp på den svenska ölmarknaden och ett ökat antal aktörer har medfört en ökad konkurrens och tävlan om konsumenternas uppmärksamhet. Minimala skillnader i produktrelaterade attribut gör det svårt för ölbryggerierna att framhäva och differentiera sina varumärken från konkurrenternas. LÄS MER

  2. 2. Den sociala konsumtionssituationen- vad påverkar konsumentens val av produkt?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helena Wennerberg; [2004]
    Nyckelord :Konsument; produkt; imageöverensstämmelse; social kontext; konsumtionssituation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vad påverkar konsumentens val av produkt för en förutsedd social konsumtionssituation? Syftet med uppsatsen är att studera vad som påverkar konsumentens val av produkt för en förutsedd, social konsumtionssituation och ge ett bidrag till konsumtionssituationsforskningen. För att uppnå syftet, är meningen att genom en litteraturstudie ta fram ett antal faktorer som verkar kunna påverka konsumentens val av produkt för en förutsedd, social konsumtionssituation. LÄS MER