Sökning: "varumärkets värde"

Visar resultat 11 - 15 av 52 uppsatser innehållade orden varumärkets värde.

  1. 11. Varumärkens kraft : En studie om varumärkens betydelse samt produktattributs inverkan på kvinnliga konsumenter

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Karin Bergsten; Stephanie Jörliden; Sara Pettersson; [2015]
    Nyckelord :Damkläder; varumärken; produktattribut;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte är att analysera och klargöra olika produktattribut: funktion, kvalitet, design och stil som inverkar vid köp av damkläder, i förhållande till det värde som varumärken kan ge. Vidare är det vår avsikt att utreda variationer som kan förekomma med hänsyn till prisnivå. LÄS MER

  2. 12. Design and prototyping of sneaker for Mr & Mrs Italy

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Liina Alsén; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this report the product development process of a sneaker for the company Mr & Mrs Italy is described. The purpose is to develop a sneaker that enhances the brand and adds value to the collection. The shoe is designed for the fall/winter 2015/2016 collection. LÄS MER

  3. 13. När ett varumärke äntrar något nytt : - En utforskande studie kring betydelsen H&Ms utvidgning i en sportkontext får för varumärkets värde ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carolina Jonsson; Ebba Magnusson; [2014]
    Nyckelord :Brand Equity; Brand Extension; Consumer Based Brand Equity; Brand Awareness; Brand Associations; Brand Loyalty; Perceived Quality; Varumärke; Värde; Konsument;

    Sammanfattning : Sammandrag: Företag strävar kontinuerligt efter att bygga ett välkänt och framgångsrikt varumärke. De strävar efter att tillfredsställa konsumenters behov för att öka varumärkets värde, brand equity. LÄS MER

  4. 14. Varumärkesutvidgning - En studie om konsumenters attityder mot ökad tillgänglighet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Johanna Pihlgren; [2014]
    Nyckelord :Brand extension; luxury brands; luxury consumption; Varumärkesutvidgning; lyxvarumärken; lyxkonsumtion;

    Sammanfattning : När ett företag väljer att utvidga sitt varumärke kan det av olika anledningar antingen gynna eller missgynna varumärkets värde. Risken att strategin påverkar varumärket negativt är större hos varumärken och det är svårt att implementera strategin rätt för att det inte ska skada imagen. LÄS MER

  5. 15. Att studera varumärken utifrån profil,image och identitet : En komparativ fallstudie av Tallink Silja AB och Viking Line AB

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Johanna Björkman; Julia Kardebo; Torill Persson; [2014]
    Nyckelord :Varmärken; profil; image; identitet; kryssning;

    Sammanfattning : För att särskilja sig från konkurrenterna på marknaden behöver företag idag ett unikt koncept som gör att konsumenterna uppfattar företagets produkter och tjänster som pålitliga och tillfredsställande. Varumärken har fått en allt större betydelse i konsumenternas val av ett företags produkter och tjänster. LÄS MER