Sökning: "varumärkets värde"
Visar resultat 11 - 15 av 52 uppsatser innehållade orden varumärkets värde.
11. Varumärkens kraft : En studie om varumärkens betydelse samt produktattributs inverkan på kvinnliga konsumenter
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte är att analysera och klargöra olika produktattribut: funktion, kvalitet, design och stil som inverkar vid köp av damkläder, i förhållande till det värde som varumärken kan ge. Vidare är det vår avsikt att utreda variationer som kan förekomma med hänsyn till prisnivå. LÄS MER
12. Design and prototyping of sneaker for Mr & Mrs Italy
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : In this report the product development process of a sneaker for the company Mr & Mrs Italy is described. The purpose is to develop a sneaker that enhances the brand and adds value to the collection. The shoe is designed for the fall/winter 2015/2016 collection. LÄS MER
13. När ett varumärke äntrar något nytt : - En utforskande studie kring betydelsen H&Ms utvidgning i en sportkontext får för varumärkets värde ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammandrag: Företag strävar kontinuerligt efter att bygga ett välkänt och framgångsrikt varumärke. De strävar efter att tillfredsställa konsumenters behov för att öka varumärkets värde, brand equity. LÄS MER
14. Varumärkesutvidgning - En studie om konsumenters attityder mot ökad tillgänglighet hos lyxvarumärken
Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : När ett företag väljer att utvidga sitt varumärke kan det av olika anledningar antingen gynna eller missgynna varumärkets värde. Risken att strategin påverkar varumärket negativt är större hos varumärken och det är svårt att implementera strategin rätt för att det inte ska skada imagen. LÄS MER
15. Att studera varumärken utifrån profil,image och identitet : En komparativ fallstudie av Tallink Silja AB och Viking Line AB
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : För att särskilja sig från konkurrenterna på marknaden behöver företag idag ett unikt koncept som gör att konsumenterna uppfattar företagets produkter och tjänster som pålitliga och tillfredsställande. Varumärken har fått en allt större betydelse i konsumenternas val av ett företags produkter och tjänster. LÄS MER