Sökning: "varumärken"
Visar resultat 11 - 15 av 54 uppsatser innehållade ordet varumärken.
11. Immateriella tillgångars påverkan på kostnaden för eget kapital : En studie på de största noterade aktiebolagen i Sverige, Danmark, Finland och Norge
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I takt med den digitalisering som sker i samhället har man kunnat se att immateriella tillgångar blir allt mer viktiga. Tillgångar som varumärken, patent och forskning och utveckling ses idag som viktiga värdeskapande tillgångar i många företag. Immateriella tillgångar leder dock till en vis osäkerhet. LÄS MER
12. "Representera mig, jag är en del av samhället" : En kvalitativ studie om konsumenters attityd gentemot mångfald inom visuell marknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att söka en djupare förståelse kring konsumenters attitydskapande gentemot ett varumärke när marknadsföring innehåller mångfald. Metod: För att uppfylla syftet med studiens genomfördes en kvalitativ forskningsstrategi där fokus på respondenters beskrivningar och erfarenhet av olika situationer kring det valda ämnet legat som grund för undersökningen. LÄS MER
13. Influencer marketing ur ett konsumentperspektiv : Hur attityder, förtroenden och WoM påverkar köpbeteendet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Influencer marketing is a marketing method that more companies are using when it comes to marketing a brand. The use of social media influencers in advertising has increased and therefore we want to investigate this from a consumer perspective through a qualitative method with 13 semistructured interviews. LÄS MER
14. Det sanna priset för #samarbete : Varumärkesimageinverkan vid influencer marketing av kontroversiella produkter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Syftet med studien var att ge ökad förståelse för hur influencer marketing av kontroversiella produkter inverkar på influencers och företags varumärkesimage. Syftet har uppnåtts genom besvarandet av forskningsfrågor rörande sociala medie-användares uppfattning av influencers personliga varumärke, företags varumärke samt eventuella skillnader mellan uppfattningarna. LÄS MER
15. Länder som varumärken : Hur värderar svenska konsumenter olika varors ursprungsländer?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker svenska konsumenters värdeuppfattning av fem olika produkter med varierande engagemangsnivå, beroende på produktens tillverkningsland. Detta för att förse företag vilka har svenska konsumenter som kunder med ett kvantitativt underlag på värdeförändringen då likvärdiga produkter har olika ursprungsländer. LÄS MER