Sökning: "varumärkesidentitet"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade ordet varumärkesidentitet.
1. Bilden av ett startup : En studie om partnerskaps påverkan på startups varumärkesimage
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Antal startupföretag i Sverige ökar för varje år, vilket innebär att konkurrensen ökar. På grund av detta behöver företagen i högre grad differentiera sig på marknaden genom att ha ett starkt varumärke, vilket skapas av att ha en tydlig varumärkesidentitet och varumärkesimage. LÄS MER
2. CSR – En vinnande strategi för varumärkesidentiteten? : En kvalitativ studie om hur CSR-arbete stärker varumärkesidentiteten.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : I dagens samhälle är allt fler konsumenter intresserade av företags CSR- arbete, CSR har därför blivit en avgörande faktor för konsumenter i valet av företag. Digitaliseringen har bidragit till att vi är ständigt uppkopplade, således har konsumenter tillgång till information som tidigare inte varit tillgänglig. LÄS MER
3. Rebranding med företagsarvet i beaktning : en balansgång mellan tradition och innovation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I den allt mer föränderliga modeindustrin blir det vanligare att företag väljer att rebranda sig för att upprätthålla relevans på marknaden. Rebranding kan innebära allt från subtila visuella förändringar till mer omfattande processer som att ändra en hel företagsstrategi. LÄS MER
4. Det var en gång ett samskapat varumärke
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Studien behandlar hur företag i den digitala kontexten kan stärka sin varumärkesidentitet med hjälp av fenomenet co-creation of value, samt vilka utmaningar och möjligheter som finns med användandet. Syftet är att undersöka hur B2C-företag som använder digital marknadsföring kan stärka sin varumärkesidentitet, med hjälp av co-creation of value och storytelling för värdeskapande. LÄS MER
5. Alumni Branding : En kvalitativ studie om alumners betydelse för ett universitets marknadsföring gentemot presumtiva studenter.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera alumners betydelse för ett universitets marknadsföring gentemot presumtiva studenter. Vidare ämnar studien tydliggöra alumners delaktighet i ett universitets varumärkesuppbyggnad. LÄS MER