Sökning: "varumärkesimage"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet varumärkesimage.
1. Konsumentens upplevda värde av personaliserad marknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien behandlar fenomenet personaliserad marknadsföring, som har avancerats i dess tillämpning på senare år och har kommit att bli en hyperanpassad upplevelse för mottagaren. Individens informationsutlämnande är centralt för företagens möjlighet att tillämpa marknadsföringsstrategin och därav har det konstaterats att det finns både fördelar och risker med personaliserad marknadsföring, vilket belyses av personalisering- och integritetsparadoxen. LÄS MER
2. To be sustainable or to be fashionable? That is the question... : A quantitative study of the consumer's perspective on CSR in the fast fashion industry
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : The purpose of the paper is to create a deeper understanding of the effects a company’s CSR activities have on consumers' purchase decisions in the fast fashion industry. Additionally, how consumers' brand image changes when a company does not meet the criteria for CSR initiatives. LÄS MER
3. Bilden av ett startup : En studie om partnerskaps påverkan på startups varumärkesimage
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Antal startupföretag i Sverige ökar för varje år, vilket innebär att konkurrensen ökar. På grund av detta behöver företagen i högre grad differentiera sig på marknaden genom att ha ett starkt varumärke, vilket skapas av att ha en tydlig varumärkesidentitet och varumärkesimage. LÄS MER
4. Hur påverkas konsumenter av kulturell marknadsföring? : En kvalitativ studie om relationen mellan varumärkesimage och företags engagemang i sociala frågor och nya sociala rörelser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I samtidens samhälle uppmärksammas sociala orättvisor bland annat genom att sociala rörelser sprids globalt och engagerar människor som kan identifiera sig i rörelsens budskap. Att engagera sig har även börjat sprida sig till företag och konsumenter kan identifiera vilka sociala frågor eller värderingar som står bakom ett varumärke. LÄS MER
5. Storytelling och humor i dagens marknadsföring : En kvantitativ studie mellan olika marknadsföringsstrategier och dess påverkan på konsumenternas attityder
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Titel: Storytelling och humor i dagens marknadsföring.En kvantitativ studie mellan olika marknadsföringsstrategier och dess påverkan på konsumenternas attityder. LÄS MER