Sökning: "vattenfall marknadsföring"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden vattenfall marknadsföring.
1. Att ha inkluderande reklam är en självklarhet, eller? : Organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att skapa en ökad kunskap och förståelse för organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam Metod: En deduktiv studie av kvalitativ karaktär genomfördes genom fem intervjuer med Vattenfall, Synoptik, Sparbanken Rekarne, TUI och Vinter. Slutsats: Studien visade att organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam varierar. LÄS MER
2. Hållbart varumärke : En fallstudie på Vattenfall om hur kommunikationen av hållbarhetsarbetet påverkar varumärket
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Företags ansvar för sin omvärld är ett högaktuellt ämne som diskuteras i media och i företag. Hållbarhetsarbete är något som stora företag förväntas syssla med och företagets varumärke påverkas i allt större grad av dess hållbarhetsarbete. LÄS MER
3. Ett ytligt Vattenfall. Hur Vattenfallkoncernens framställande av miljö förändrats efter bolagiseringen
Kandidat-uppsats, Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : År 1992 bolagiserades Vattenfall och gick från att vara ett statligt affärsverk till att bli ett statligt ägt bolag som sedan dess utvecklats till ett av Europas ledande energibolag. Under de senaste åren har miljöfrågan fått en allt större roll i samhället vilket i stor grad omfattar energibolagen. LÄS MER
4. Är imagen av ABB en spegelbild av företagets identitet? : En jämförande studie om en kunds varumärkesimage och ABB:s identitet
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : För att skapa och upprätthålla ett starkt varumärke är det viktigt att sträva efter en så stor överensstämmelse som möjligt mellan dess identitet och image. Det betyder samtidigt att det är viktigt att regelbundet undersöka likheter och skillnader mellan dem. LÄS MER
5. Middle Management : Constraints and Enablers for Middle Managers' Sensemaking and Sensegiving Process
Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : As a result of organizational restructuring, the role of the middle managers has changed over time. Studies of change processes have increasingly placed focus on middle managers. According to researchers, middle managers play a key role in implementing the change. LÄS MER