Sökning: "vattenfall marknadsföring"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden vattenfall marknadsföring.

  1. 1. Att ha inkluderande reklam är en självklarhet, eller? : Organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Anna Ehn; Jenny Lundberg; [2020]
    Nyckelord :Norm creativity; norm creative advertising; brand identity; organizations; marketing; communication; advertising; Normkreativ reklam; normkreativitet; reklam; organisationer; förhållningssätt; kommunikation; marknadsföring; varumärkesidentitet; varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att skapa en ökad kunskap och förståelse för organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam   Metod: En deduktiv studie av kvalitativ karaktär genomfördes genom fem intervjuer med Vattenfall, Synoptik, Sparbanken Rekarne, TUI och Vinter.   Slutsats: Studien visade att organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam varierar. LÄS MER

  2. 2. Hållbart varumärke : En fallstudie på Vattenfall om hur kommunikationen av hållbarhetsarbetet påverkar varumärket

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Sanna Eriksson; Rebecka Wennerstål; [2013]
    Nyckelord :CSR; corporate social responsibility; sustainability; marketing; corporate brand; communication; CSR; hållbarhet; marknadsföring; varumärke; kommunikation;

    Sammanfattning : Företags ansvar för sin omvärld är ett högaktuellt ämne som diskuteras i media och i företag. Hållbarhetsarbete är något som stora företag förväntas syssla med och företagets varumärke påverkas i allt större grad av dess hållbarhetsarbete. LÄS MER

  3. 3. Ett ytligt Vattenfall. Hur Vattenfallkoncernens framställande av miljö förändrats efter bolagiseringen

    Kandidat-uppsats, Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Emma Claesson; [2012]
    Nyckelord :Vattenfall; miljömässigt ansvarstagande; bolagisering; affärsverk; statligt bolag;

    Sammanfattning : År 1992 bolagiserades Vattenfall och gick från att vara ett statligt affärsverk till att bli ett statligt ägt bolag som sedan dess utvecklats till ett av Europas ledande energibolag. Under de senaste åren har miljöfrågan fått en allt större roll i samhället vilket i stor grad omfattar energibolagen. LÄS MER

  4. 4. Är imagen av ABB en spegelbild av företagets identitet? : En jämförande studie om en kunds varumärkesimage och ABB:s identitet  

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Caroline Demetri; Lena Boqvist; [2009]
    Nyckelord :Varumärkesimage; varumärkesidentitet; gap; business to business; varumärkesstrategi samt industriell marknadsföring.;

    Sammanfattning : För att skapa och upprätthålla ett starkt varumärke är det viktigt att sträva efter en så stor överensstämmelse som möjligt mellan dess identitet och image. Det betyder samtidigt att det är viktigt att regelbundet undersöka likheter och skillnader mellan dem. LÄS MER

  5. 5. Middle Management : Constraints and Enablers for Middle Managers' Sensemaking and Sensegiving Process

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Jenny Englund; Lisa Bäckvall; [2007]
    Nyckelord :Middle Managers; Sensemaking; Sensegiving; Knowledge Creation; Change; Communication; Mellanchefer; sensemaking; Sensegiving; skapa kunskap; förändring; kommunikation;

    Sammanfattning : As a result of organizational restructuring, the role of the middle managers has changed over time. Studies of change processes have increasingly placed focus on middle managers. According to researchers, middle managers play a key role in implementing the change. LÄS MER