Sökning: "vegan marknadsföring"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden vegan marknadsföring.

  1. 1. Protein <3 Gymjunkies : En undersökning om hur formspråk i marknadsföring av proteinpulver kan speglas på vegoprodukter för att nå nya målgrupper

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Laura Lundgren; [2023]
    Nyckelord :plantbased; masculinity; bodybuilding; marketing to men; Marknadsföring; marknadskommunikation; målgruppsanpassad kommunikation; växtbaserat; vego;

    Sammanfattning : This essay is a visual analysis of the marketing of protein powder by six Swedish actors and three foreign ones that sell protein powder. The essay explores which different idioms and attributes are used in images through a quantitative content analysis and then a qualitative semiotic analysis. LÄS MER

  2. 2. Ät mer växtbaserat! Hälsningar från vego-branschen : En multimodal textanalys om hur vegetariska och veganska livsmedelsvarumärken framställer sig själva genom sina förpackningar

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Emma Förste; [2021]
    Nyckelord :vegetarian; vegan; food brands; marketing; packages; visual text analysis; social representation; Corporate social responsibility CSR ; vegetarian; vegan; livsmedelsvarumärken; marknadsföring; förpackningar; visuell textanalys; social representation; Corporate social responsibility CSR ;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to study how vegetarian and vegan food brands use visualcommunication on their packages and website to present themselves to consumers. Theincreasing/growing interest in eating vegetarian and vegan food amongst the Swedishpopulation has led to a growing market in this area. LÄS MER

  3. 3. Oatly - på allas läppar, i dubbel bemärkelse : En studie om konsumenters attityd mot livsmedelsföretaget Oatly

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Beatrice Dicksson; Caroline Martinsson; [2020]
    Nyckelord :Brand image; marketing; attitudes; CSR; Varumärke; marknadsföring; attityd; CSR;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur konsumenter uppfattar Oatlys marknadsföring och framförallt deras marknadsföring kring deras CSR-arbete. Studien undersöker även konsumenternas attityd gentemot företagets varumärke. Studiens teoretiska ramverk bygger på teori inom CSR, attityd och varumärke. LÄS MER

  4. 4. Digital veganism : en studie av veganska företags marknadsföring och kommunikation i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Emma Hallén; [2017]
    Nyckelord :kommunikation; digital marknadsföring; bulldog; anamma; oatly; veganism; sociala medier; facebook; instagram; twitter; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis focuses on how vegan companies digitally market themselves on social media (Facebook, Twitter and Instagram). Three vegan companies were chosen to collect data from: Oatly, Anamma and Bulldog. LÄS MER