Sökning: "vem är jag uppsats"
Visar resultat 11 - 15 av 175 uppsatser innehållade orden vem är jag uppsats.
11. När inkludering blir exkludering : En essä om hur man tar sig an rollen som elevassistent till ett barn med NPF
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Syftet med denna essä är att undersöka hur elever med NPF (neuropsykiska funktionsnedsättningar) kan bli inkluderade i skolan och på fritidshemmet, samt öka kunskapen kring hur lärare ska bemöta elever med NPF. Denna uppsats är skriven i essäform. LÄS MER
12. Vad gör Sverige för att förhindra radikalisering? Ett nätverk av aktörer och med en politisk oenighet kring hanterandet av IS-återvändarna
L2-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : Radikalisering har i Sverige, liksom övriga världen, debatterats på olika politiska nivåer. För flertalet har idag begreppet blivit synonymt med IS-anhängare. Sverige står inför ett högaktuellt dilemma; när nu IS-områden tycks vara på väg mot en upplösning. LÄS MER
13. Flipped classroom : En undersökning om vad eleverna tycker om olika typer av videoföreläsningar i matematiken
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att ta reda på hur olika typer av inspelade videoföreläsningar uppskattas av eleverna på gymnasiet. Vem som har gjort videon, hur är den presenterad och spelar språket någon roll är de huvudsakliga frågorna. LÄS MER
14. Men varför gjorde du inget? : En vetenskaplig essä om orosanmälningar kopplat till barns rättigheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The dilemma is a self-perceived experience of a child who does not have his needs respected and met. This puts me as an educator to be put in situations where I need to analyze the event and the needs of everyone involved from different perspectives. LÄS MER
15. Ramens Retorik : Ramens retoriska förhållande till målningen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV); Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur upplevelsen av en målning kan påverkas beroende på vilken ram som klär den. Uppsatsens frågeställning är att undersöka vilket retoriskt budskap man kan läsa in i en tavelram; Hur förhåller sig ramen som visuell utsaga till målningen. LÄS MER