Sökning: "vem är kund"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden vem är kund.

  1. 1. Vem mer är konsulten än bara expert? : Identitetskonstruktioner i konsulters berättelser om erfarenhetsutbyte inom den triangulära anställningsrelationen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Alexander Lindholm; [2024]
    Nyckelord :konsulter; narrativ teori; tematisk narrativ analys; erfarenhetsutbyte; identitet;

    Sammanfattning : Det konstant växande behovet av konsulttjänster kräver samtidigt en bättre förståelse för det som konstituerar kund- och konsultrelationen. Denna studie syftar således till att undersöka konsulters identitetskonstruktioner genom att studera deras berättelser om erfarenhetsutbyte. LÄS MER

  2. 2. Vem är kund i den här samhällsinnovationen? : Utvärderingskriterier för en digital affärsmodellsmöjlighet

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Carolin B Carlsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Allt fler verksamheter med mål att skapa samhällspositiva värden har på grund av ökad konkurrens behövt frångå en finansieringsmodell som bestått av bidrag och donationer till att omfamna en mer affärsliknande finansieringsmodell. Ett sätt att i större utsträckning skapa inkomstkällor som de själva kan styra över är att utveckla verksamhetens affärsmodell (Ko & Liu, 2020). LÄS MER

  3. 3. Kunden i en ideell organisation : En fallstudie hos Riksförbundet Sveriges 4H som belyser problematiken med kunddefinierat kvalitetsarbete i ideella organisationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper; Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Hedda Påhlsson; [2022]
    Nyckelord :customer; non-profit organisation; quality; quality management; total quality management; ideell organisation; kvalitet; kvalitetsarbete; kund; offensiv kvalitetsutveckling;

    Sammanfattning : Within the study area for Industrial Technology, there are Quality studies. The concepts of quality and customer are common in these studies of organizations, and the concepts are interconnected since quality is defined as customer satisfaction. LÄS MER

  4. 4. Kunden i en ideell organisation : En fallstudie hos Riksförbundet Sveriges 4H som belyser problematiken med kunddefinierat kvalitetsarbete i ideella organisationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Hedda Påhlsson; [2022]
    Nyckelord :customer; non-profit organisation; quality; quality management; total quality management; ideell organisation; kvalitet; kvalitetsarbete; kund; offensiv kvalitetsutveckling;

    Sammanfattning : Within the study area for Industrial Technology, there are Quality studies. The concepts of quality and customer are common in these studies of organizations, and the concepts are interconnected since quality is defined as customer satisfaction. LÄS MER

  5. 5. Digitalize analog dirt : How to track and store information regarding analog dirt in a digital way

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Joakim Gylleneiden; [2021]
    Nyckelord :Design Thinking; Traceability; Transparency; ME310; Dirt; Design Thinking; Spårbarhet; Transparens; ME310; Dirt;

    Sammanfattning : Background: The high degree of digitalization in today's society allows for the possibility totrack material and equipment on construction sites, offering a deeper understanding andpotentially optimizing their efficiency. With the help of tracking, one can optimize the usewhile also make demands on suppliers on the type of material and equipment you as acustomer want and be able to control, this in a fast and safe way. LÄS MER