Sökning: "vem är vår kund"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden vem är vår kund.

  1. 1. Bristen av strategier för sociala medier : Hur detaljhandelsföretag anpassar sitt arbete med sociala medier till den tekniska utvecklingen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amanda Eriksson; Louise Franzén; Amanda Ivarsson; [2018]
    Nyckelord :social media; the work with social media; strategy; marketing; technological development; fashion retail; sociala medier; arbetet med sociala medier; strategi; marknadsföring; teknikens utveckling; textila detaljhandelsföretag;

    Sammanfattning : Sociala medier är idag en stor del av människors liv och har blivit en framgångsrik kanal för detaljhandelsföretag. Utvecklingen av sociala medier går ständigt framåt och har blivit en kanal för att sprida och inspirera kunder, skapa diskussioner och dela innehåll mellan deltagare. LÄS MER

  2. 2. “Det är klart jag inte skulle sätta vem som helst på golvet” : En kvalitativ studie om estetiska krav och önskvärda kompetenser och egenskaper hos butikspersonal

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Rosali Rojas Sanchez; Agnes Keymer; [2017]
    Nyckelord :rekrytering; kompetens; personliga egenskaper; estetiska krav; butikspersonal;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att få en förståelse kring vilka kvalifikationer, kompetenser och personliga egenskaper som värdesätts inom butiksarbete. Vi har också tagit reda på om det finns estetiska krav på de anställda och i vilken omfattning. LÄS MER

  3. 3. Likheter som grund för olikheter – En grundad teori studie om stark företagskultur och dess betydelse för mångfalden i ett företag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ayche Mumun; Fredrik Barner; Maria Jönsson; [2009]
    Nyckelord :stark företagskultur; mångfald; värderingar; lönsamhet; personal; organisation; värdeskapande; olikheter; symboler; identitet; grundad teori; grounded theory; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problembeskrivning: Begreppen företagskultur och mångfald sätts inom litteraturen i motsatsförhållande till varandra där det menas att en stark företagskultur tenderar till likriktning inom personalen medan mångfald kännetecknar olikheter hos människor genom exempelvis kön, ålder och etnicitet. Vi ansåg det därmed vara spännande att genom grundad teori som metod undersöka hur begreppen företagskultur och mångfald förhåller sig till varandra. LÄS MER

  4. 4. Hur uppfattas företagets service av slutkonsumenten?

    L3-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Ann Louise Assarsson; Cim Ericzon; [2008]
    Nyckelord :enkätundersökning; kundundersökning; service management; service;

    Sammanfattning : We are two students of Horticulture management with marketing profile, now doing an extended course in Business Leadership within horticulture and agriculture. During our 2 years of studies we have used the same company once before, and this project is an expansion of a previous piece of work. LÄS MER

  5. 5. Vem är vi eller vad är vi? : -En studie av identiteter hos ett tjänsteföretag

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Olof Lundberg; Thomas Johansson; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ledningen för försäkringsbolaget i denna studie arbetar med att implementera ett nytt kommunikationskoncept som vi kallar ”socialt ansvarstagande”. Detta koncept ska förankras, både externt ut mot kund samt internt hos personal. LÄS MER