Sökning: "vem läser"
Visar resultat 11 - 15 av 49 uppsatser innehållade orden vem läser.
11. Intensiv och strukturerad läsning - en intervention
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractErlandsson, Ulrika och Nordendahl, Jenny (2019). Intensiv och strukturerad läsning - en intervention. Intensive and structured reading - an intervention. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
12. Formativ kamratbedömning i biologi
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Studien i detta arbete utfördes våren 2017 under min del av den verksamhetsförlagdautbildningen. Studien syftar till att ta reda på om elever som läser biologi pågymnasieskolan upplever att de skriver en bättre laborationsrapport omkamratbedömning används, samt att ta reda på hur elever upplever att lämna ifrånsig sin rapport för att få feedback av en klasskamrat. LÄS MER
13. Public service på agendan : – Att finnas eller inte finnas på digitala plattformar?
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Medielandskapet förändras ständigt. Medier konvergerar och den digitala utvecklingen innebär nya utmaningar för traditionella medier. Olika åsikter om huruvida public service ska finnas och hur de i så fall bör verka på sociala medier har gett upphov till en debatt i svensk press. LÄS MER
14. Skönlitteratur som läromedel i SO-ämnena
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Huvudsyftet med denna studie är att ta reda på hur lärare använder den skönlitterära boken i SO-ämnena. Utifrån de didaktiska frågorna Varför, Vad, Hur och För Vem? har jag genom kvalitativa intervjuer undersökt sex lärares, i årskurs 1-6, arbete med skönlitteratur i SO. LÄS MER
15. Skönlitteratur som läromedel i SO-ämnena
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Huvudsyftet med denna studie är att ta reda på hur lärare använder den skönlitterära boken i SO-ämnena. Utifrån de didaktiska frågorna Varför, Vad, Hur och För Vem? har jag genom kvalitativa intervjuer undersökt sex lärares, i årskurs 1-6, arbete med skönlitteratur i SO. LÄS MER