Sökning: "vem läser"
Visar resultat 6 - 10 av 49 uppsatser innehållade orden vem läser.
6. Gilla läget : En undersökning av ett idiomatiskt uttryck och språkhandlingar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna uppsats undersöker hur uttrycket gilla läget används i olika språkhandlingar och vilken innehållsmässiga betydelse uttrycket får. Det är en korpusbaserad studie där över 200 belägg i Twitter 2015 till 2017 är granskade och analyserade. LÄS MER
7. Porträtt av svenska naturlandskap : en utforskande resa genom nationalparkernas rum från norr till söder
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Svaret på hur vi utforskar, läser, uppfattar och upplever landskap är mångfacetterat och bygger på vår perceptuella uppfattning och kognitiva förmåga. Genom att ha ett öppet sinne kan man upptäcka de många olika lager som ett landskap kan innehålla, en mångfald av värden och kvalitéer som initialt kanske inte är uppenbara. LÄS MER
8. Monte Carlo Integration: A Comparison to Numerical Quadrature
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Matematik (naturvetenskapliga fakulteten); Lunds universitet/MatematikcentrumSammanfattning : Integrals are present everywhere in science, and their computation an emphasis in education. When methods of exact computation fail, a great variety of methods of approximation can step in. This project is interested in the Monte Carlo integration methods, an approach, where the integral is approximated based on the Law of Large Numbers. LÄS MER
9. Digital förändring i förhållande till kommunikation : En fallstudie om en digital transformation i en kommun
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Vi befinner oss mitt i utvecklingen mot ett digitalt samhälle med nya kommunikationssätt, ny teknik och nya möjligheter. Digitalisering är inte längre enbart en IT-fråga utan handlar om kommunikation, utveckling och förändring. LÄS MER
10. Vem läser dina elevers texter? : Autentiska mottagare i undervisning i årskurserna 1–3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Denna studie undersöker hur autentiska mottagare används i undervisning med elever i årskurs 1–3. Studien bygger på kvantitativa och kvalitativa metoder där 47 personer har deltagit i en enkät varav fyra deltog vidare i intervjuer. LÄS MER