Sökning: "vem syns i media"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden vem syns i media.

  1. 1. Folkdomstolen på sociala medier - Rättsliga konsekvenser av utpekanden av sexualbrottslingar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Ingrid Ljunggren; [2018]
    Nyckelord :straffrätt; rättssociologi; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Under hösten 2017 spreds hashtaggen #metoo som en lavin på sociala medier. Upprinnelsen till hashtaggen var ett utpekande av en filmproducent som avslöjades ha utsatt flertalet kvinnor inom den amerikanska filmbranschen för sexuella övergrepp. LÄS MER

  2. 2. Vem får synas på skolans Facebook? : En fallstudie om Molkoms Folkhögskola på Facebook

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Fredrik Jacobsen; Maria Palmestål; [2018]
    Nyckelord :facebook; groups; public relations; school; storytelling; students; facebook; grupper; public relations; skola; storytelling; studenter;

    Sammanfattning : Sociala medier är i dagens samhälle en stor del av människors vardag och många företag och organisationer, där skolor ingår, ser detta som en möjlighet att kommunicera med sina publiker. Syftet med denna uppsats är att undersöka en skolas kommunikation i det sociala mediet Facebook för att besvara den övergripande frågeställningen “Vilka studentgrupper får synas i kommunikationen på en skolas Facebook-sida, hur berättar skolan om dessa och vilka är de möjliga följderna för skolan som organisation?”. LÄS MER

  3. 3. Vem sätter unga arbetslösa på dagordningen? : En kvalitativ innehållsanalys om hur media skildrar ungdomsarbetslöshet

    Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Ling Chiang; [2012]
    Nyckelord :Ungdomsarbetslöshet; Arbetslösa Unga; Media; Dagordningsteori;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om hur media framställer ungdomsarbetslöshet och arbetslösa unga. Syftet är att undersöka och analysera hur media skildrar ungdomsarbetslöshet. Vidare undersöks även hur stora möjligheterna är för arbetslösa unga, att kunna påverka sin situation med hjälp av media. LÄS MER

  4. 4. Vem syns i rutan? : En studie över SVT:s och TV4:s sportsändningar ur ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Jonna Andersson; Jonathan Neselrot; [2010]
    Nyckelord :gender; sports events; TV sports; SVT; TV4; sex; sports media complex; dominate;

    Sammanfattning : This report is an analysis from a gender perspective of more than three hundred minutes in sports broadcasting on SVT and TV4. The study explains how air time is divided between male and female athletes as well as which sports, male or female, get the most air time. LÄS MER