Sökning: "verksamhetsförlagd tid"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden verksamhetsförlagd tid.

  1. 1. Lärares attityder och upplevelser om kartläggningsmaterialet Hitta språket relaterat till elever med läs - och skrivsvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jessica Holmander; Hanna Svensson; [2023]
    Nyckelord :Hitta språket; kartläggningsmaterial; läs- och skrivsvårigheter; språklig medvetenhet; tidiga insatser;

    Sammanfattning : Hitta språket är ett stöd för att kartlägga elevers språkliga medvetenhet i förskoleklass. Kartläggningsmaterialet är obligatoriskt och ska utföras under höstterminen i förskoleklassen. Syfte är att identifiera elever som är i behov av stöd. I skollagen står det att elever som är i behov av stöd har rätt att få det i tid. LÄS MER

  2. 2. VFU-handledares lärande och kompentensutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Linda Martinsson; Ulrika Carlqvist; [2023]
    Nyckelord :Handledare; kompetens; lärande; VFU; vägledning;

    Sammanfattning : I yrkeslivet krävs ofta en kontinuerlig kompetensutveckling och anpassning till förändringar i omvärlden. Det samma gäller för studie- och yrkesvägledare och ett av examenskraven är att studenten ska kunna identifiera ytterligare kunskapsbehov. LÄS MER

  3. 3. ”Musik är en positiv kraft som jag vill ha i min verksamhet”. En intervjustudie om musik i fritidshem

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Anna Astakhova; William Göransson; [2022-03-17]
    Nyckelord :Musik; Fritidshem; Identitetsskapande; Sociokulturell teori; Lindströms modell;

    Sammanfattning : Undervisningen i fritidshem ska ge eleverna möjlighet att skapa och uttrycka sig genom olika estetiska uttrycksformer. Vår erfarenhet från verksamhetsförlagd utbildning är att musik inte har en given plats i fritidshemmet i jämförelse med andra estetiska uttrycksformer. LÄS MER

  4. 4. Att vårdas av sjuksköterskestudenter- patienters upplevelser : En systematisk litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Emilia Ajine Jakobsson; Cornelia Greijer; [2022]
    Nyckelord :Kvalitativ metod; patienters upplevelser; sjuksköterskestudenter; trygghet; verksamhetsförlagd utbildning; vårdrelation.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under den verksamhetsförlagda utbildningen (VFU) ska sjuksköterskestudenter lära sig att vårda med stöd av sin handledare. Inom samtliga vårdverksamheter sker möten mellan patienter och sjuksköterskestudenter och under denna tid förväntas studenter erbjuda patienter god vård. LÄS MER

  5. 5. Röntgensjuksköterskors erfarenheter av att handleda med modellen peer learning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Lotta Winell; Anna Nilsson-Springare; [2022]
    Nyckelord :Handledning; peer learning; röntgensjuksköterskestudenter; VFU;

    Sammanfattning : Utbildningen till röntgensjuksköterska bedrivs på åtta lärosäten i Sverige och leder till både kandidatexamen och en yrkeslegitimation. En del av utbildningen sker på röntgenavdelningar, så kallad verksamhetsförlagd utbildning, och ger studenterna möjlighet att knyta ihop teorin med den kommande yrkesprofessionen tillsammans med yrkesverksamma handledare. LÄS MER