Sökning: "verksamhetsperspektiv"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade ordet verksamhetsperspektiv.
1. Digitala verktyg som pedagogiskt redskap inom ämnet svenska : En kvalitativ undersökning om lågstadielärares verksamhetsperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
2. Öppna myndighetsdata : Ett verksamhetsperspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Tillgången till data är större än någonsin och genom exploatering av öppna data kan verksamheter och organisationer generera nya innovativa lösningar. Tidigare studier visar att öppna data har ett högt potentiellt värde men processen att utvinna detta värde ofta är invecklad. LÄS MER
3. Allmän park som förskolegård? : en empirisk studie om samnyttjande ur ett barnperspektiv och verksamhetsperspektiv
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Vi befinner oss i en tid där städer förtätas och konkurrensen om marken är stor. I den täta staden är det en utmaning att avsätta tillräckligt stora friytor för barn, då detta står i konflikt med andra markanspråk. LÄS MER
4. Chatbot : A qualitative study of users' experience of Chatbots
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : The aim of the present study has been to examine users' experience of Chatbot from a business perspective and a consumer perspective. The study has also focused on highlighting what limitations a Chatbot can have and possible improvements for future development. LÄS MER
5. En skattjakt i camping- och hotellbranschen : En kvalitativ marknadsundersökning av AR-Gamification i camping- och hotellverksamheter
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Användandet av tekniska verktyg förutspås vara en viktig del av hur camping- och hotellverksamheter utvecklar sina kundrelationer. Existerande forskning fokuserar mestadels på Augmented Reality och gamification som separata koncept. LÄS MER