Sökning: "verktyg social hållbarhet"
Visar resultat 11 - 15 av 241 uppsatser innehållade orden verktyg social hållbarhet.
11. Sustainability and Customer Values as Part of Strategic Marketing : A Focus Group Study Exploring What Customers Value in a Sustainable FMCG Product
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This is a focus group study to explore the marketing process for a start-up company about to develop and launch a sustainable razor. In this process, understanding what the customers value in a sustainable product for daily use, such as razors, and how to apply this in the marketing process is of great importance. LÄS MER
12. Parametrisk design i tidiga skeden för en hållbar byggprocess
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Digitaliseringen är en stor del av samhällsutvecklingen, inte minst i byggbranschen som står inför allt ökade krav på hållbarhet och hårdare konkurrens. Påskyndad digitalisering argumenteras vanligtvis för att möjliggöra ökad produktivitet, effektivitet och till att förbättra ökade samarbeten mellan olika aktörer. LÄS MER
13. Ett ramverk för utveckling av hållbara inbyggda system : Med fokus på de tre pelarna för hållbarhet
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Denna uppsats presenterar ett ramverk för utveckling av hållbara inbyggda system baserat påde tre pelarna hållbarhet - ekonomiska, sociala och miljömässiga aspekter. För att skapa ramverket genomfördes en allmän litteraturstudie och intervjuer med anställda på olika företag och forskare som på olika sätt arbetar inom hållbarhet. LÄS MER
14. Inköparens roll för hållbara inköp : Möjligheter och begränsningar för att implementera hållbarhet i textila inköpsprocesser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Att anamma hållbarhet och ta strategiska beslut har blivit allt viktigare för textilföretag idag då kraven på socialt och miljömässigt ansvar har ökat. Genom den roll som inköpare besitter och sin delaktighet i inköpsprocessen har de möjligheter att påverka flera beslut i företag som kan kopplas till hållbarhet. LÄS MER
15. Startup-företag och digitala marknadsföringsstrategier : En kvalitativ studie om hur B2C startup-företag använder digital marknadsföring för att klara av startup-fasen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Digitaliseringen har medfört nya möjligheter för startup-företag, som Sverige årligen ser en ökning utav. Den digitala marknadsföringen har öppnat upp nya möjligheter för startup-företagen att nå ut till konsumenter på nya innovativa sätt. Även om digitaliseringen gett upphov till många möjligheter, har utmaningarna blivit fler. LÄS MER