Sökning: "vertical acquisitions"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden vertical acquisitions.

  1. 1. When Worlds Collide: The Dynamics between M&A and Geopolitical Risk

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Nihat Anwar; Janik Simon; [2023]
    Nyckelord :Geopolitical Risk; Mergers and Acquisitions; Acquisition Likelihood;

    Sammanfattning : We empirically investigate the relationship between geopolitical risk and mergers and acquisitions (M&A) between 1985-2022 by U.S. public acquirers, using the index of Caldara and Iacoviello (2022) as a proxy. LÄS MER

  2. 2. Svensk dagligvaruhandel: En het potatis : En marknadsanalys av svensk dagligvaruhandel med huvudsakligt fokus på konkurrens och strategival.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Felix Steinauer; Louise Strömlid; [2023]
    Nyckelord :grocery retail sector; market analysis; SCP model; competition; corporate strategy; oligopoly; welfare; dagligvaruhandel; marknadsanalys; SCP-modellen; konkurrens; företagsstrategi; oligopol; välfärd;

    Sammanfattning : This thesis aims to conduct a market analysis of the Swedish grocery retail market, with a primary focus on the current market competition and strategic choices. The market analysis is done in order to investigate whether insufficient competition is a contributing factor to the high food prices today. LÄS MER

  3. 3. Ekonomidirektörens roll för ett lyckat företagsförvärv : En kvalitativ studie om affärsledarskap i förvärvsprocessen

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Fanny Olsson; [2023]
    Nyckelord :M A; CFO; Företagsförvärv; Affärsledarskap; Ekonomidirektör;

    Sammanfattning : Abstract Master Thesis (4FE18E), Master of Science in Business and Economics, School of Business and Economics at Linnaeus University in Växjö, Spring 2023 Titel: The CFO’s role for a successful acquisition A qualitative study of business leadership in the acquisition process Background & problem: An acquisition is created when a company buys another company through a negotiation that meets certain technical, financial and legal criterias. There are three different types of acquisitions which are horizontal, vertical and cross-border, all of which have different purposes and underlying motives. LÄS MER

  4. 4. Recent M&A in the Telecom Industry : Industrial Wireless Networks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Marcus Jacobsson; Olof Rickhammar; [2022]
    Nyckelord :Mergers and Acquisitions; M A; Evaluation of Strategic Partner; Industrial Wireless Networks; 5G; Wi-Fi; Fusioner och förvärv; Utvärdering och val av strategisk partner; Industriella trådlösa nätverk; 5G; Wi-Fi;

    Sammanfattning : The development of more powerful wireless communication technologies such as 5G and Wi-Fi 6 are opening possibilities for advanced applications in industrial settings. Different types of players across the value chain are entering the market and engaging in mergers and acquisitions. LÄS MER

  5. 5. Tre typer av förvärv och deras påverkan på budpremien

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Theodor Detter; Eric Bäckius; Viktor Sjögren; [2021]
    Nyckelord :Företagsförvärv; Budpremie; synergier; horisontella förvärv; vertikala förvärv; konglomerat; multipel-regressionsanalys; Europa; Acquisitions; bid premium; synergies; horizontal acquisitions; vertical acquisitions; conglomerate; multiple regression analysis; Europe.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Tre typer av förvärv och deras påverkan på budpremien Seminariedatum: 15 januari 2021 Ämne/kurs: FEKH89 Examensarbete i finansiering på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Eric Bäckius, Theodor Detter, Viktor Sjögren Handledare: Anamaria Cociorva Nyckelord: Företagsförvärv, Budpremie, synergier, horisontella förvärv, vertikala förvärv, konglomerat, multipel-regressionsanalys, Europa. Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka och förklara hur typen av förvärv, uppdelat i horisontellt, vertikalt och konglomerat, påverkar budpremiens storlek vid publika företagsförvärv. LÄS MER