Sökning: "vertical cooperation"
Visar resultat 11 - 15 av 52 uppsatser innehållade orden vertical cooperation.
11. Värdet av att verka tillsammans : En kvalitativ studie om samarbete, samordning och samverkan ur ett medarbetar- och chefsperspektiv
Magister-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för psykologi, pedagogik och sociologiSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur olika yrkeskategorier inom vuxenutbildningens utbildning i svenska för invandrare (sfi) verkar tillsammans inom ramarna för verksamheten. Genom individuella intervjuer framkommer möjligheter och svårigheter. Empiri har bearbetats genom tematisk analys. LÄS MER
12. Utveckling av ett aktivt fiskedrag
M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Sportfiskarna söker ständigt efter nyheter inom branschen. Konkurrensen är tuff bland företag inom branschen och det gäller att ständigt kunna erbjuda det senaste. En innovativ produkt som kan skapa uppmärksamhet hos fisken är en eftertraktad nyhet. LÄS MER
13. Ski Ladder : Bekvämare lasting i takbox
Kandidat-uppsats, KTH/Produkt- och tjänstedesignSammanfattning : Ett projekt har genomförts som ett kandidatexamensarbete inom Teknisk Design, vid Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm. Med Thule som samarbetspartner var syftet med projektet att ta fram en produkt som underlättar lastning i takbox. LÄS MER
14. Building a Biorefinery Business - If it does not fit, make it fit - strategies for successful commercialization
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : Due to a combination of economic challenges as well as uncertain policy conditions in the United States and the European Union, the development of (advanced) biorefineries has been slower than anticipated. This has hampered the transition to a more sustainable and less carbon-intensive economy, namely the bioeconomy. LÄS MER
15. Den osynliga muren : En intervjustudie av gränsdragningen mellan redaktion och annonsavdelning i svensk lokalpress
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : The relationship between editorial and advertising departments in the written press has always been under discussion. There have been incidents, in the past, where advertisers have tried to exert influence over editorial material. In the pursuit of avoiding this, the journalistic professional identity relies heavily on independency. LÄS MER