Sökning: "vetenskapliga artiklar inkludering"
Visar resultat 16 - 20 av 50 uppsatser innehållade orden vetenskapliga artiklar inkludering.
16. Förskollärarens strategier att inkludera barn med språkstörning i leken : -
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Abstract Syftet med studien var att undersöka hur förskollärare arbetar för att inkludera barn med språkstörning i leken. För att få svar på detta har vi använt oss av kvalitativa intervjuer. LÄS MER
17. Lärarens anpassningar för andraspråkselever i SO-undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med kunskapsöversikten är att dokumentera lärares tillvägagångssätt med andraspråkselever inom SO ämnet, där frågeställningen lyder; !"Vad säger forskningen om hur lärare kan anpassa sin undervisning för andraspråkselever?!!. Den sökmetod vi valde att använda var diverse databaser som hänvisade vetenskapliga artiklar med essentiell material till arbetet. LÄS MER
18. Mödrars erfarenheter av stöd under amningstiden : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Amning betraktas som människans naturliga sätt att mata sitt barn, som ett av de mest effektiva sätten att säkerställa barns överlevnad och hälsa. Den globala amningsfrekvensen har under de senaste åren varit lägre än vad som krävs för att mödrars och barns hälsa ska skyddas. LÄS MER
19. Kunskapskrav i svensk skola : en studie med fokusområde på nyanlända elever i Göteborg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Sverige har en historia präglad av invandring och har genom åren tagit emot en stor mängd nyanlända barn. Sverige har haft sina perioder med hög migration till landet och år 2015 var ett år som utmanade många offentliga verksamheter, bland dessa skolor. LÄS MER
20. Ett samtal för alla : En systematisk litteraturstudie om hur introverta elever kan inkluderas i samtal om litteratur
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Föreliggande systematiska litteraturstudie presenterar tidigare forskning om litteratursamtal och introverta elever. Syftet är att undersöka hur lärare kan genomföra litteratursamtal med introverta elever. Studien inkluderar 14 publikationer där doktorsavhandlingar, vetenskapliga artiklar och facklitteratur ingår. LÄS MER