Sökning: "vetenskapliga artiklar kommunikation marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden vetenskapliga artiklar kommunikation marknadsföring.

  1. 1. Händer det att du velar, när du info delar? : En flermetodsstudie av konsumenters benägenhet att delge personuppgifter till e-handelsföretag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Liza Andersson; Matilda Sundell; [2018]
    Nyckelord :Marketing; customer records; privacy; personal data; GDPR; e-commerce; communications; trust; uncertainty; relationship marketing; clothing fashion industry; customer relation; Marknadsföring; kundregister; integritet; personuppgifter; GDPR; e-handel; kommunikation; tillit; osäkerhet; relationsmarknadsföring; klädmodebranschen; kundrelation;

    Sammanfattning : Syfte - Syftet med undersökningen var att kartlägga i vilka sammanhang konsumenter är benägna att delge sina personuppgifter i situationer utöver köp, samt finna vilka faktorer som påverkar konsumenten beträffande tillit. Bakgrund - E-handeln har under de senaste åren ökat då konsumtion alltmer har gått från att utföras via fysiska butiker till e-handelsbutiker. LÄS MER

  2. 2. Möjligheter och hinder för det förebyggande arbetsmiljöarbetet : En intervjustudie med en enhet på Feelgood Företagshälsa och två av deras kundföretag inom byggbranschen.

    Magister-uppsats, KTH/Hälso- och systemvetenskap

    Författare :Jenny Åberg; [2015]
    Nyckelord :byggnadsindustri; förebyggande arbetsmiljöarbete; hinder; företagshälsovård; möjligheter; systematiskt arbetsmiljöarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: Företagshälsovården i Sverige avses som en oberoende expertresurs till företag och ska identifiera samt förklara sambanden mellan arbetsmiljö, organisation, produktivitet och hälsa. Generellt sett anlitar kundföretag FHV framförallt för reaktiva, efterhjälpande insatser då ohälsa redan har uppstått i företaget. LÄS MER

  3. 3. Jag kund(e) inte bry mig mindre : En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliver der Nederlanden; Revand Solaka; [2015]
    Nyckelord :Motivation; frontlinepersonal; ledarskap; egenmakt eng. empowerment ; kommunikation; utbildning; intern marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning:            ”Hur ledningen inom bankbranschen arbetar för att motivera sin frontlinepersonal” Datum:                              2015-05-28 Nivå:                                  Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 HP Institution:                       Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola Författare:                        Oliver der Nederlanden 891025   Revand Solaka 881127                                   Titel:                                  ”Jag kund(e) inte bry mig mindre - En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal” Handledare:                     Angelina Sundström Nyckelord:                       Motivation, frontlinepersonal, ledarskap, egenmakt (eng. empowerment), kommunikation, utbildning, intern marknadsföring. LÄS MER

  4. 4. Yogainstruktör 2.0 : En analys av marknadsföringsstrategier i ett medium

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Angelica Hellgren; Erik Jespersen; [2015]
    Nyckelord :Instagram; storytelling; social media; marketing; marketing communication; branding; Rachel Brathen; Framing; instagram; storytelling; social media; marknadsföring; marknadskommunikation; varumärke; Rachel Brathen; Inramning;

    Sammanfattning : This paper is about our collective fascination for the social medium Instagram, and our lively discussions about why certain images may be more so-called "Liked" than others and why some individuals becomes more successfull on Instagram than others. Thanks to our own daily use of Instagram, the idea was born to study and look at how some individuals build their brand through this social medium. LÄS MER

  5. 5. Kommunikationsstrategier för personlig marknadsföring på Instagram : En studie av Instagramfenomenet @yoga_girl

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Vendela Mindelöf; [2015]
    Nyckelord :Sociala medier; Instagram; Marknadskommunikation; Onlinekommunikation; Kommunikationsstrategier; Personlig marknadsföring; Yoga_girl; Äkthet; Identitet; Meningsskapande;

    Sammanfattning : Denna uppsats är baserad på mitt intresse för Sociala medier och dess multipla funktion i dagens samhälle. Kommunikation, information och reklam sprids snabbt i de digitala kanalerna och används idag inte bara för privat bruk utan utgör även en ansenlig grund för marknadskommunikation. LÄS MER