Sökning: "vetenskapliga artiklar marknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 89 uppsatser innehållade orden vetenskapliga artiklar marknadsföring.

  1. 11. Greta-effekten vs. Konsumtionssamhället

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Karlsson Ahlborg; Clara Risberg; Linn Hodell; [2020]
    Nyckelord :Consumer Culture Theory; relationer; miljöaktivism; Greta-effekten; konsumenter; hållbar konsumtion; personligt varumärke; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Greta-effekten vs. Konsumtionssamhället - En studie om Greta Thunbergs del i konsumenters tankar kring hållbar konsumtion Seminariedatum: 2020-01-16 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Ebba Ahlborg, Linn Hodell, Clara Risberg Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Consumer Culture Theory, relationer, miljöaktivism, Greta-effekten, konsumenter, hållbar konsumtion, personligt varumärke Syfte: Syftet med studien är att undersöka om konsumenters relation till varumärket Greta Thunberg har någon del i ett eventuellt hållbart konsumtionstänk. LÄS MER

  2. 12. Digital Handel : Utveckling via marknadsföring, försäljning och logistik

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jesper Andersson; Maximilian Andreasson; [2019]
    Nyckelord :Digital Handel; E-handel; M-handel; Marknadsföring; Försäljning; Logistik; Hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Denna studie innehåller en beskrivning av digital handel och hur utvecklingen ser ut idag. Problemen som uppstår på grund av den snabbt växande tekniken innebär att data som är relevant inom digital handel ena dagen blir irrelevant dagen därpå. LÄS MER

  3. 13. Kraften av influencers på Instagram : En studie om konsumenters uppfattningar om influencers

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Lilian Denha; Sanna Hasanagic; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; social media; consumer behavior; marketing; trust; Influencer marketing; sociala medier; konsumentbeteende; marknadsföring; förtroende;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to increase knowledge about how consumers in southern Stockholm perceive influencer marketing via Instagram and understand the role of influences in the consumers' buying process. Theory: Influencers lose followers' trust because many associate influences with forced advertising, because it is known that influencers get paid for spreading marketing on their social channels. LÄS MER

  4. 14. Influencer Marketing : hur det påverkar unga kvinnors köpbeteende och identitetsskapande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Leah Eid; Alexander Pettersson; Nathalie Wallenberg; [2019]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; traditional marketing; consumer behavior; identity; identity creation; Influencer; influencer marketing; Traditionell marknadsföring; konsumentbeteende; identitetsskapande; identitet;

    Sammanfattning : Den digitala världen vi lever i har tillfört nya alternativa möjligheter för individer att experimentera med dess identiteter och att presentera en eftersträvansvärd uppfattning. Människor blir ständigt influerade av andra människor, både medvetet och undermedvetet. LÄS MER

  5. 15. Ideellt arbete – En form av konsumtion?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Göthe; Fredrik Sandberg; Gustav Pärson; [2019]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Att konsumera ideellt arbete - En kvalitativ studie om prosumption och ideellt arbete Seminariedatum: 2019-01-17 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Filip Göthe, Fredrik Sandberg och Gustav Pärson Handledare: Peter Svensson Nyckelord: Prosumption, konsumtion, Symboliskt kapital, habitus, ideellt arbete Syfte: Uppsatsens syfte är att bidra med ny kunskap till forskning om prosumption genom att undersöka studentlivet vid Lunds Universitet ur ett omkonceptualiserat prosumptionsperspektiv där producenter även konsumerar. Metod: En kvalitativ uppsats har genomförts med ett inslag av hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv. LÄS MER