Sökning: "vetenskapliga artiklar motivation lärande"
Visar resultat 21 - 25 av 83 uppsatser innehållade orden vetenskapliga artiklar motivation lärande.
21. Faktorer som påverkar elevers läslust : En kunskapsöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Abstrakt Denna kunskapsöversikt undersöker vilka faktorer som påverkar elevers läslust. Kunskapsöversiktens slutsats och diskussion ämnar även besvara vilka didaktiska upplägg som kan göra skillnad genom kunskapen om påverkande faktorer. Granskningen utgörs av tio vetenskapliga artiklar. LÄS MER
22. Strategier för att öka högstadieelevers motivation till att vara fysiskt aktiva
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur man som lärare kan arbeta för att främja motivation hos elever på högstadiet. Lärarens roll, strategier, och teorier ligger till grund för studien. LÄS MER
23. Självständigt arbete i fördjupningsämnet (Idrott och lärande) 15 högskolepoäng, grundnivå : Motivationsverktyg och strategier inom idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna kunskapsöversikt är att hitta motivationsstrategier och verktyg som används av lärare inom IDH. Kunskapsöversiktens frågeställning lyder: Vad karaktäriserar funktionella/användbara motivationsstrategier och verktyg i idrott och hälsa?. LÄS MER
24. Digitala skrivverktygens roll i skrivundervisningen : En litteraturstudie om hur digitala skrivverktyg påverkar skrivprocessen och motivationen för elever i svenskämnet F-3.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Digitaliseringen är under ständig utveckling både i samhället och inom skolan. Därför är det viktigt att som blivande lärare vara medveten om vilka fördelar och nackdelar det bär med sig. LÄS MER
25. Utbildning genom utmaningsbaserat lärande för hållbar utveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Under vfu perioden ht-2021 började vi fundera över vilka metoder lärarna använde sig av i undervisningen för naturvetenskap och teknik. De funderingar vi hade förstärktes efter en gemensam studieresa till Norge där vi fick uppleva nya lärmetoder, bland annat utmaningsbaserat lärande och problembaserat lärande. LÄS MER